zirk Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Utgang Spilletid 3:31 Direkte link Synopsis: En kvinne skal gjennom en kirkegård, men det å finne veien ut er vanskeligere enn først anntatt. Lenke til kommentar
Oleway Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Joa, fin film, men det ser ut som du/dere har fokusert mye mer det visuelle enn noe av det mest elementære: lyden. Filmen starter skremmende brått. Det er ikke noen myke overganger fra klippene. Det er harde lydoverganger, og det gjør det forvirrende og vanskelig for seerene å følge med. En kan begynne å lure på om det er en ny scene et annet sted, for eksempel. Det tekniske trekker mye ned - bare en liten finpuss på redigeringa hadde gjort denne filmen veldig bra. Og helt til slutt et lite tips: Du bør ikke sette "Utgang"-teksten så langt oppi hjørne på filmen, som jeg ser du har gjort helt i starten. Hvis du da viser filmen på en TV, vil mye av bokstavene forsvinne. Det er enkelt og greit fordi en TV aldri viser hele bildet, i hvert fall vanlige 4:3-formats-TV-er. Jeg vet ikke hva du har redigert med, men mange billige redigeringsprogrammer viser til en "safe area", det vil si området som garantert vises på TV-en, når du skal legge på teksteffekter. Endret 12. juni 2005 av Oleway Lenke til kommentar
zirk Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Hei Oleway, takker for innspill. Joda, enig i tittelen. Var forbredt for 16:9 projektorfremvisning, så jeg tenkte i grunnen ikke så mye på det. Webversjonen er forøvrig rendra i feil format ser jeg. Skal se gjennom lydbiten, må inrømme at det som slår meg er ikke at det er for harde lydoverganger, men sånn er det jo ofte at man ser seg blind på egne greier Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Har potensiale. Om enn, han er ikkje noko særleg no, diverre. Eg vil seie litt om kva eg syntest. Ta det positivt -- Eg såg filmen i 16:9 ( mplayer -aspect 16:9 utgang.wmv ). Likevel; mange heller vonde komposisjonsmessige valg. *Alt* for mykje gåing, for å ikkje nemne panorering med kamera (som ikkje fungerte særlig bra). Dei trakk mykje oppmerksemd mot sjølve filminga; spesielt det at dei hakka av sted på ein særs vond måte. --- Og utzoominga? Offsann. Men likevel, mitt intrykk; *stivt*. - Dette var utruleg stivt. Spesielt starten, med all den gåinga. Greit nok om du prøver å formidle ein stemning; då er jo tanken tilstades. Men du klårar det ikkje med bileta og musikken du køyrer. Det blir tom, stiv gåing for meg. Filmen manglar totalt emosjonell innvirkning fyrste del... Litt seinere er det antydninger av det, men likevel - filmen manglar noko essensiellt. -- Elles likar eg historia godt; men det er sjølve gjennomføringa som ikkje held mål. «Looket» på bileta kunne med fordel vore fiksa på, slik det er no ser det ut som det ein får rett ut frå eit videokamera i dagslys; det er ikkje den kjensla du vil at folk skal ha. Ein anna lur ting er å ikkje ha kameraet på auto når du filmer. Det ser ein fort nemlig. Det einaste eg synest fungera ganske bra var dei der svart-kvite «forvirrings»- shota... Dei fekk du bra til. Men fiks no resten av filmen Som Oleaway seier kan ein stramare klipp gjeve mykje igjen. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg likte de svart/hvitt-klippene ganske godt. Lydeffektene der var gode nok, kanskje litt vel standard innimellom. Noe jeg syns trakk ned var at det ofte var skitt på linsa, hvilket trakk oppmerksomheten min vekk fra det jeg kanskje egentlig burde følge med på. Lydovergangene var greie, jeg la ikke merke til noe spesielt der (som i og for seg er meninga). Eneste var at jeg hørte vindblafring ved én anledning, men det var ikke stort. Panorering og utzooming funka ikke spesielt bra. Bevegelser i film skal være usynlige, man skal ikke tenke over at de er der. Litt mykere panorering og utzooming kunne ha fungert mye bedre. Historien var bra, samme kan sies om skuespillet. Stå på, håper du kommer mer tilbake hit igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå