storjerne Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hei, jeg har en kamerat som akkuratt har kjøpt ny data... Og inni står det en P4 3.0ghz med ei Bitspower Silent Storm vifte... Denne holder ca 60!?!? grader ved normal bruk og vel så det når man spiller... Vi fikk et tips om at det kanskje var kjølepastaen som var dårlig eller påført galt... Noen som vet??? Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 du må sjekke temp i biosen ikke software programmet! Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Programmer viser som sagt ofte feil. Prøv å ta på kjøleren mens den er i gang. Ved 60° tror jeg ikke du vil greie å holde så utrolig lenge på kjøleren før det blir ubehagelig... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Blackslash: Sant, men så tror eg helle ikke at kjøleren er varm. Har nok monter feil. BrK.RoyaL: AS5 skal bare ha en liten dråpe i senter av der hvor coren er. AS3 skulle du smøre ut med et gjevnt lage, as5 er seigt som sirup og er ikke lett å få ut til å bli ett tynnt lag. Only a small amount of Arctic Silver is needed P4: Slightly less then the size of an uncooked grain of short-grain white rice or 1/2 of a BB. http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_...ctions_big2.htm Lenke til kommentar
Sink Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Programmer viser som sagt ofte feil. Prøv å ta på kjøleren mens den er i gang. Ved 60° tror jeg ikke du vil greie å holde så utrolig lenge på kjøleren før det blir ubehagelig... hjelper dårlig hvis det er dårlig kontakt mellom cpu og kjøler. Har du sjekket om det er mye støv mellom ribbene? Lenke til kommentar
Sørbø Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Asså gutten har jo nettop fått ny Pc, sier han, så støv mellom ribbene er ikke så veldig aktuelt, ville jeg tro.. Ellers så er Prescott (Eller kanskje prescHOTT) Som sagt varme, og de kommer fort opp i 60 grader ved spilling osv. Det som hjalp best for meg, var å bytte kjølepastaen..Den "tyggisen" som følger med funker dårlig i forhold til vanlig kjølepasta, enten det er Artic silver 5 eller billigere. Jaja, lykke til Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Hvilken temperatur har prosessoren ved idle? Og er 60 grader maks, eller sånn ca. gjennomsnittet ved full load? Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Ikke så uvanlig den tempen der, hvis det er load en varm sommerdag. En meget viktig detalj er å ha god luftgjennomstrømning i kabinettet. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Sørbø Skrevet 23/06/2005 : 00:48 Den "tyggisen" som følger med funker dårlig i forhold til vanlig kjølepasta, enten det er Artic silver 5 eller billigere. Altså akkurat det tror jeg faktisk er litt myte, At feks Artic silver er bedre enn orginal goop er det nok liten tvil om, og den orginale goopen er nok også enda mer avhengig av noe driftstid (nedsmeltning) for å yte skikkelig pga sin tykkelse. Men se feks her ;Testing Prescott 560 der Toms HW har fått noen ganske oppsikstsvekkende resultater med og bytte orginal goop til "vanlig" silicon goop. Den holdt rett og slett ikke mål, med påfølgende trhottling. Orginal goop holdt den innenfor akseptabelt område. Så jeg sier altså ikke at det ikke er noe og vinne på å bytte orginal goop, men ikke til hva som helst... Og forøvrig må jeg si meg ening med Alcoholyday, det jeg med min Prescott har fått dramatisk temperaturnedgang av, svært mye mer enn ny goop, var bedre sirkulasjon i kabinett. Ny psu, som trakk luften ut rett over cpu. Nå er jo ikke dette noe enten eller sak, begge deler er best, men jeg syns nok den orginale goopen ofte blir slaktet noe mer enn den faktisk fortjener. 60 grader ved load er jo forøvrig heller ikke noe å gråte for med Prescott i sommervarmen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå