Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Det utrolige heftige antivirus programmet NOD32 gjør det igjen, best i test! Les mer her og her. EDIT: fikset link.. Endret 13. juni 2005 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hm...først fikk jeg "siden ikke funnet" på den første "her"-linken, men det er rett link til av-comparatives. Det viser seg at de ikke tillater linker til annet enn forsiden: http://www.av-comparatives.org/ Herfra finner du testen trådstarter nevner ved å gå til Comparatives. Bruker selv NOD32 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg fikk også en pris for beste antivirus. RattleBattle bruker hodet, utmerker seg i forebyggende tiltak og utfører grunnleggende sikkerhetsrutiner på en glimrende måte, han har heller ikke hatt et virus i manns minne. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg fikk også en pris for beste antivirus. RattleBattle bruker hodet, utmerker seg i forebyggende tiltak og utfører grunnleggende sikkerhetsrutiner på en glimrende måte, han har heller ikke hatt et virus i manns minne. Ukens beste BTW risikerer man virus i manns minne??? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Denne testen forteller ingenting om hvor gode antivirusproduktene er til å finne ondsinnet kode som er kjent. Det gjør derimot denne rapporten fra februar i år. http://www.av-comparatives.org/seiten/erge...se/report05.pdf Og her er NOD32 nr. 4 Endret 10. juni 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg fikk også en pris for beste antivirus. RattleBattle bruker hodet, utmerker seg i forebyggende tiltak og utfører grunnleggende sikkerhetsrutiner på en glimrende måte, han har heller ikke hatt et virus i manns minne. Ukens beste BTW risikerer man virus i manns minne??? To gullkorn i en smekk... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg fikk også en pris for beste antivirus. RattleBattle bruker hodet, utmerker seg i forebyggende tiltak og utfører grunnleggende sikkerhetsrutiner på en glimrende måte, han har heller ikke hatt et virus i manns minne. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Det utrolige heftige antivirus programmet NOD32 gjør det igjen, best i test! Les mer her og her. EDIT: fikset link.. Hehehe....hvilket AntiVirus software som er best er jo veldig forskjellig, fra sider til sider....holder meg til den eg fant under. Som for eks HER ligger NOD32 på 9ende plass. Og BitDefender får GULL:-) Det begynte jeg å bruke for 3dager siden. **"The VB 100% logo is awarded to anti-virus products that: Detect all "In the Wild" viruses during both on-demand and on-access scanning in Virus Bulletin's comparative tests. Generate no false positives when scanning a set of clean files. Bitdefender Standard was awarded the VB100, the Virus Bulletin certification that the product is able to detect all the viruses which are currently existent in the wild. Once again, BitDefender passed with flying colors, and the test team noticed an improvement in the overall detection rates from previous tests." Endret 10. juni 2005 av chakl Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 For å være litt seriøs her (en god tråd bør ikke bli stengt pga slapstickhumor ), så er den nederste del av listen forholdsvis oppsiktsvekkende: 11 Avast! - 11 % 12 RAV - 8 % 13 AVG - 4% Dette innebærer at de to mest populære (og ofte anbefalte i "hvilken gratis antivirus...?") alternativene ikke er spesielt pålitelige i det hele tatt! En kunne nesten mistenke testarrangøren for å ville ta rotten på gratiskonkurrentene...men så gale kan det vel ikke være. Er resultatene pålitelige, er jo dette et skremmeskudd for dem som vil spare penger på sikkerheten på hjemmepcen. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 HER ligger NOD32 på 9ende plass.Og BitDefender får GULL:-) Ser du litt nøyere etter, så er det interface og sånt som NOD32 ryker på. Siden forteller om effektiviteten til NOD at "ESET performs great as far as effectivness goes. The gnomes in the virus labs are extremely fast and good in analyzing viruses and releasing blocks and fixes well before competitors do. However, we noticed a performace hit during the on-access scanning." Angående VB100: "ESET's Nod32 has excellent detection rates. In Virus Bulletin's tests with live viruses, previous versions of NOD32 by ESET earned the coveted VB 100 percent rating in eight of its eight most recent Windows tests. It has a very fast scan engine and uses little system resources." Brukervennlighet er såklart viktig også. Men effektiviteten mht virus er viktigst! Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 HER ligger NOD32 på 9ende plass.Og BitDefender får GULL:-) Ser du litt nøyere etter, så er det interface og sånt som NOD32 ryker på. Siden forteller om effektiviteten til NOD at "ESET performs great as far as effectivness goes. The gnomes in the virus labs are extremely fast and good in analyzing viruses and releasing blocks and fixes well before competitors do. However, we noticed a performace hit during the on-access scanning." Angående VB100: "ESET's Nod32 has excellent detection rates. In Virus Bulletin's tests with live viruses, previous versions of NOD32 by ESET earned the coveted VB 100 percent rating in eight of its eight most recent Windows tests. It has a very fast scan engine and uses little system resources." Brukervennlighet er såklart viktig også. Men effektiviteten mht virus er viktigst! Jaha...det er sant ja. Men helhet sett, hadde du valgt BitDefender eller NOD32? Lenke til kommentar
DanielEnrico Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Hvis man skal ta utgangspunkt i virus bulletins testprogram for å finne det beste virusprogrammet, så nytter det ikke å se på en enkelt test for jan-04 eller august-03. Man må se på hvordan dette virusprogrammet har gjort det over tid! Og Nod32 sammen med noen andre har uten tvil fortjent 100% utmerkelsen de har fått. Igjennom mange mange tester virus bulletin har gjort så har det nesten ikke feilet i nyere tid! Dessuten er det kommet en ny version av Nod32. Den er en del hakk vassere enn den som er testet i den testen dette forumet nå tar opp. Den tar for eks. malware, spyware og legger seg som egen monitor inn i oulook. Den er rett å slett fantastisk! Endret 10. juni 2005 av DanielEnrico Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Men helhet sett, hadde du valgt BitDefender eller NOD32? Jeg hadde valgt NOD32 uten tvil. Det skal også bemerkes at i testen så bruker de en eldre utgave av NOD (2.12.3) det er kommet en betydelig bedre utgave for litt siden (2.50.19). Bedre interface, bedre scanning og flere muligheter enn tidligere Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hvis man skal ta utgangspunkt i virus bulletins testprogram for å finne det beste virusprogrammet, så nytter det ikke å se på en enkelt test for jan-04 eller august-03. Man må se på hvordan dette virusprogrammet har gjort det over tid! Og Nod32 sammen med noen andre har uten tvil fortjent 100% utmerkelsen de har fått. Igjennom mange mange tester virus bulletin har gjort så har det nesten ikke feilet i nyere tid! Dessuten er det kommet en ny version av Nod32. Den er en del hakk vassere enn den som er testet i den testen dette forumet nå tar opp. Den tar for eks. malware, spyware og legger seg som egen monitor inn i oulook. Den er rett å slett fantastisk! Så var det heller ikke en gammel test som var trådens utgangspunkt. Jeg har selv valgt NOD32, kjører nyeste utgave, og er meget fornøyd, både med interface, oppdateringsfrekvens og effektivitet. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Synd at ikke Norman var med, for det er det jeg bruker. :-/ Og etter hva jeg har hørt, kan det bli noe kompatibilitetsproblemer eller noe. Bør jeg prøve NOD32 istedet for Norman? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Bør jeg prøve NOD32 istedet for Norman? Det synes jeg at du absolutt skal gjøre, du kommer ikke til å angre, det kan jeg nesten garantere Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Bør jeg prøve NOD32 istedet for Norman? Det synes jeg at du absolutt skal gjøre, du kommer ikke til å angre, det kan jeg nesten garantere helt klart Lenke til kommentar
DanielEnrico Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Hvis man skal ta utgangspunkt i virus bulletins testprogram for å finne det beste virusprogrammet, så nytter det ikke å se på en enkelt test for jan-04 eller august-03. Man må se på hvordan dette virusprogrammet har gjort det over tid! Og Nod32 sammen med noen andre har uten tvil fortjent 100% utmerkelsen de har fått. Igjennom mange mange tester virus bulletin har gjort så har det nesten ikke feilet i nyere tid! Dessuten er det kommet en ny version av Nod32. Den er en del hakk vassere enn den som er testet i den testen dette forumet nå tar opp. Den tar for eks. malware, spyware og legger seg som egen monitor inn i oulook. Den er rett å slett fantastisk! Så var det heller ikke en gammel test som var trådens utgangspunkt. Jeg har selv valgt NOD32, kjører nyeste utgave, og er meget fornøyd, både med interface, oppdateringsfrekvens og effektivitet. Nei testen er ikke gammel, men det versionen av NOD32 de har brukt er gammel! Det er jo version 2.12. Scanner og realtime protection i den nye versionen er forbedret, så jeg synes ikke denne testen sier hva nye NOD32 klarer. Jeg anbefaler også NOD32 på det sterkeste! NOD32 har et eget brukerforum og er her en link til det http://www.wilderssecurity.com/ I tillegg så har de lagt ut en tweak for å skru NOD32 opp til maksimum beskyttelse. Den bruker litt mere systemressuser, men det er nesten ikke merkbart! Her er linken til dem: http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=37509 Merk at denne tweaken gjelder for nyeste NOD32. (2.5) LØP Å KJØP!! Endret 10. juni 2005 av DanielEnrico Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 NOD32 har et eget brukerforum og er her en link til det http://www.wilderssecurity.com/ Her er linken til dem: http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=37509 Merk at denne tweaken gjelder for nyeste NOD32. (2.5) Genial guide, og takk for linkene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå