Gå til innhold

Problem med BenqDVD1620A

Anbefalte innlegg

Hei.

DvD brenneren fikk jeg tilbake fra Netshop grunnet feil. Nå klarer den å lese Cd rom da, men når jeg putter en dvd inn, klarer den verken å lese eller skrive på tomme dvd plater. Bruker Nero. Klarer heller ikke å se på dvd filmer da den ikke finner disse.

Hjelp :dontgetit:

Endret av Drizt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Har du nyeste nero 6.6.0.13? Hvis nei - oppgrader.

2: Har du nvidia nforce brikkesett på hovedkortet? Hvis ja - pass på at nvidia nforce IDE drivere IKKE er installert (bruk kun M$ sine som er med i operativsystemet).

3: Prøvd andre typer plater? Hvia nei - gjør det.

Det er ihvertfall en begynnelse på feilsøkingen.

Lenke til kommentar

:tease::tease::tease::dribble: Så ut som jeg klarte det.

Personlig har jeg montert 3 x NEC, 4 x LiteON, 1 x Plextor og 1 x Benq. Den eneste brenneren som ikke virker tilfredsstillende og som måtte returneres var Benq'n. Ikke bare jeg som mener at Benq ikke holder helt jevn produksjonskvalitet selv om det er en topp brenner når du får et godt eksemplar (Club CD Freaks). Dessuten sliter den med NForce IDE drivere noe jeg ikke har merket med de andre bennerene.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg montert en haug med NEC, ørten Plextorer, noen Sony og iallefall 25 BenQ DW1620. Jeg har hatt feil med 7 NEC-brennere, ingen av Plextorene, 2 av Sonys og 1 av BenQs (Selvsagt var det min egen PC!! :( Jeg bare kjørte kredit mot BenQ / A Novo, så gikk det bra =) )

Det som skjedde med min BenQ var at den plutselig døde, ikke liv i det hele tatt... men men...

Edit;

Bengh:

Etter hva jeg har hørt av forskjellige leverandører og verksted som handler kredit av BenQ, viser det seg av det faktisk er veldig lite feil på BenQ, noe jeg også selv har erfart. Min erfaring viser at det er vel så bra byggekvalitet på en BenQ som en Plextor til 3 ganger prisen...

Det er forøvrig en veldig søkt påstand å si det at BenQ leverer kun gode produktet til test for å få ett bra kvalitetsstempel for så å sende ut de litt mindre kvalitetstestede produktene på markedet. Det blir rett og slett for dumt.

Jeg mener av egne erfaringer og i henhold til den researchen jeg har gjort omkring dette med feil og retur av BenQ, at du har feil bengh :)

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...