Innos Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hjemmepc-ordningen er som en utgått kalender, ubrukelig. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Hvis du MrVilla ikke tror at Staten holder nøyaktig regnskap med hver minste krone som brukes på forskjellige særordninger og hva slags konsekvenser dette har for statsbudsjettet, så får det heller være. Det er nok ikke uten grunn at finansminister Foss har tatt til orde for å fjerne hjemmePC-ordningen fordi den begunstiger arbeidstagere som i utgangspunktet ikke er særlig ressurssvake, og en bransje som i utgangspunktet ikke har problemer med lav omsetning. Det økonomiske aspektet ved hjemmePC-ordningen synes jeg egentlig er ganske klart, det politiske aspektet kan derimot diskuteres. Jeg sier bare at jeg aldri har sett den oversikten som viser hvor mye staten taper på dette og hvor dem pusher på for å få dem inn igjen. Og hvis du Jon virkelig tror at en avvikling av hjemmepc tilbudet ville ført til at noen som helst fikk en krone mer så får også det være. At finansministeren tar til orde å fjerne denne ordningen ser jeg som helt naturlig. Ikke fordi dem taper penger, men fordi dem kan få inn mer penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå