roac Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 De som er interessert, send meg en PM så får dere en liste med 15 spørsmål jeg kunne vært trudende til å stille dere i f eks et jobbintervju, hvis dere sender svar til meg skal jeg også gå gjennom svarene og gi tilbakemelding på dem. Ja, andre kan også delta. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 du vil ansette noen ut ifra det? hva er poenget med dette? Lenke til kommentar
roac Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 du vil ansette noen ut ifra det? hva er poenget med dette? Nei, jeg vil ikke ansette noen på bagrunn av dette. Grunnen til at jeg gjør dette er ganske enkelt for at de som studerer IKT driftsfag kan få noen spørsmål som de kunne fått i et jobbintervju, og slik forhåpentligvis få litt føling med hvordan det er i markedet. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) denne er feilpostet... men uansett er det vel bedre å poste spørsmålene det her. bra tiltak Endret 10. juni 2005 av aklla Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Bare synd jeg har vært på jobb intervju Ble egentlig ikke spurt så mye spm. angående IT Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Bare synd jeg har vært på jobb intervju Ble egentlig ikke spurt så mye spm. angående IT hehe..sant det.. opplevde det samme på intervjuene jeg har vært på.. men godt tilbud.. en kan lære mye på denne måten ja Endret 10. juni 2005 av Lufen Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Bare synd jeg har vært på jobb intervju Ble egentlig ikke spurt så mye spm. angående IT Vel.. skulle ikke du være lærling? Det er litt annereldes hvis du er lærling, da det ikke er meningen at du skal kunne alt fra før av. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Vel.. skulle ikke du være lærling? Det er litt annereldes hvis du er lærling, da det ikke er meningen at du skal kunne alt fra før av. Kommer ann på hvor en skal intervjues, en i klassen ble grillet i ADUC og diverse Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Vel.. skulle ikke du være lærling? Det er litt annereldes hvis du er lærling, da det ikke er meningen at du skal kunne alt fra før av. Kommer ann på hvor en skal intervjues, en i klassen ble grillet i ADUC og diverse Et firma vil jo ha den best kvalifiserte til jobben, lærling eller ikke Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Et firma vil jo ha den best kvalifiserte til jobben, lærling eller ikke Nettopp, derfor jeg syntes det er så rart at ikke JEG ble spurt om noe som helst om data, server og nettverk... Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Et firma vil jo ha den best kvalifiserte til jobben, lærling eller ikke Nettopp, derfor jeg syntes det er så rart at ikke JEG ble spurt om noe som helst om data, server og nettverk... for når du er lærling er det viktigske at du dukker opp og gjør det du skal.. det du skal kunne lærer de deg.. Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Nettopp, derfor jeg syntes det er så rart at ikke JEG ble spurt om noe som helst om data, server og nettverk... Det synes jeg også Har du et bra CV eller gode karakterer? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Grei nok CV, Men dog ganske gode referanser fra tidligere jobber noe som hjalp ganske godt (ja, hardt arbeid lønner seg). Karakterer ligger vel på en 4 i snitt... Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 for når du er lærling er det viktigske at du dukker opp og gjør det du skal.. det du skal kunne lærer de deg.. Jo mindre opplæring firmaet må gi jo bedre er det. Derfor vil jeg tro at firmaet tar den beste kandidaten, og da bør de iallefall spørre han spørsmål relatert til jobben. Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Grei nok CV, Men dog ganske gode referanser fra tidligere jobber noe som hjalp ganske godt (ja, hardt arbeid lønner seg). Karakterer ligger vel på en 4 i snitt... Kanskje det var nok Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg ble heller ikke spurt noe særlig om IT. Det eneste de spurte om var hva jeg interessert meg mest for. Det er ikke om å kunne mest. De MÅ gå gjennom læreplanmålene uansett. Det viktigste er at man har lite fravær og en god innsatsvilje. Jeg tror dog at de så på karakterene på vitnemålet mitt før de ansatte meg. Karakterer sier vel kanskje litt om innsatsvilje det også? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Jeg har aldri vært på jobbintervju der jeg ble "grillet" på bakgrunn av utdanning. Og jeg har hatt endel jobber gjennom årene. De spør mere om hull i CV'n (år du ikke har jobbet), hvor mange vekttall du har. Hvis du ikke kan svare på det, får de et slapt inntrykk av deg. Er svært få jobber det forventes at du kan ALT før du blir ansatt, man får alltid en læreperiode sammen med en erfaren person, uansett bransje eller utdanning. Det er alltid rutiner og spesialiserte programmer bedriften har som du ikke har lært i pensum på skolen. Du KAN bli satt på test via PC i office-programmer og slikt hvis du har relevant utdanning. Det er da gjerne en times prøve der du sitter i et "falsk" office-miljø (excel, word etc) og må klikke nøyaktig på riktige plasser for å besvare spørsmål. Trykker du feil blir det registrert som feil og du går videre. Jeg måtte gjennom en sånn når jeg registrerte meg som vikar hos Adecco IT. Jeg vil si det er viktigere å ha full kontroll på det som står i CV'n, og kunne forklare seg hvis det er hull der, eller ha gode svar på hvorfor du har hatt et utall vikaroppdrag og aldri fastjobb etc, enn å nipugge pensumet dagen før intervju. De vil da lure på om du bare er en som prøver deg på forskjellige jobbtyper og slutter med en gang. Det vil de jo ikke ha. Endret 14. juni 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå