jonia Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hei! Jeg prøver en gang til, ble visst feil tittel på forrige innlegg.... Trenger hjelp til å finne et skjermkort. Følgende er kravene: Meget bra til spill Meget bra kvalitet på bildet Bildekvalietet velegnet til DVD i HTPC Kan ta høy oppløsning (2000 * et eller annet...) Ikke siste skrik -> fornuftig pris DVI utgang (helst 2 stk...) VGA utgang Det må være AGP basert. Kan dere komme med gode kandidater, og en kort begrunnelse for valget ville det vært glimrende! Spør om dere trenger tilleggsinfo! Kommentar: Jeg har ikke all verdens sprek pc i dag, og vet ikke hvor mye det vil gjøre utslag på hastigheten, men jeg kommer jo til å oppgradere i fremtiden... Har en 1.6 GHz P4 i dag, fra Dell. Jon Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 det beste innen de av de "billige" kraftkortene er x800xl. dette kortet gir kjempe bra ytelse i spill, og har veldig god bildekvalitet. ser du etter noe litt billigere er x800. det er litt svakere enn x800xl, men det beste du får under 2000,- Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Egentlig umulig å besvare uten å vite hvor mange kr du kunne tenke deg å bruke... Et skjermkort kommer til å koste deg mellom 300 og 10000 kroner, liksom.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 jo som de sier over, du nevner kraft og økonomi i samme setning så x800xl. du må lete litt rundt og fuinne ut om de kommer med 2 dvi. Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) PowerColor Radeon X800XL har 2xDVI og VIVO. Har et slikt selv, er veldig fornøyd. Mitt er PCIe, koster ca 2800, kortet fins i AGP-versjon til rundt 3000 kr. Grensesnitt 2 x DVI-I - 29-pin kombinert DVI 1 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) ( med adapter ) 1 x S-video-inngang - 4 PIN mini-DIN ( på levert kabel ) 1 x S-videoutgang - 4 PIN mini-DIN ( på levert kabel ) 1 x kompositt videoutgang - RCA ( på levert kabel ) 1 x kompositt videoinngang - RCA ( på levert kabel ) 1 x komponentvideoutgang - RCA x 3 ( på levert kabel ) Ellers har MSI et GeForce 6600GT-kort med AGP/VIVO til ca 1700 kr, også et veldig godt kjøp Endret 11. juni 2005 av cosmo03X Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå