qtip Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hei! 17.06.05 skifter jeg fra Telenor ADSL til Bluecom. Jeg har ikke bestilt modem av Bluecom da jeg har et eldre modem type Alcatel SpeedTouch Home (tror jeg det heter). Jeg har koblet modemet med kabel til en trådløs D-Link ruter som i dag er satt opp med PPPOE. Bluecom kjører DHCP, regner med at det vil fungere med mitt eksisterende utstyr dersom jeg endrer oppsettet på den trådløse ruteren? Noen som har lignende erfaring eller tips? Lenke til kommentar
qtip Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Er det ingen som kan si noe om denne løsningen? Har ikke Bluecom dynamisk ip-tildeling? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Bluecom kjører DHCP, regner med at det vil fungere med mitt eksisterende utstyr dersom jeg endrer oppsettet på den trådløse ruteren? Noen som har lignende erfaring eller tips? Det skal fungere uten noe problem. Lenke til kommentar
pine Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 I grunnen vil det fungere fint. Min alcatel speed touch home datt ut til tider etter at jeg ble koblet over til en av catch sine sentraler. Fikk meg et nytt et fra bc. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Bruker et eldgamelt Alcatel 1000 modem her. Fikk det fra telenor da ADSL var nytt. Modemet fungerer fortsat like fint mot BC. Trengte bare å endre fra PPPoE til DHCP i serveren ved konverteringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå