Whitefall Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Er det noen som vet hvorfor det har blitt forbudt å gå gjennom metalldetektoren med hendene i lomma på flyplassene her ilandet? Vekterene på værnes ble sinte og nektet å fortelle meg det da jeg spurte (ja, jeg holdt en saklig tone da jeg spurte). Avinor vil heller ikke fortelle meg hvorfor.. Noen luringer her som vet det? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg hadde med meg tre passere fordi jeg glemte meg, men det gikk helt fint hohoo... ble masse styr, da. Kan du ta ut det du har i sekken her av metall? Ehh.. jeg har på meg beltet, kan du gøre det? Nei, gjør det du? ... masse forsinkelser og tøys, men det var jo egentlig min feil. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Noen av disse metalldetektorene er tydeligvis stilt på en for lav terskel. Selv har jeg vært på nippet til å måtte strippe bare pga metallknapper i helt alminnelige jeans. Neste gang jeg skal fly så tror jeg nesten jeg tar på meg joggebukse for å være sikker. Lenke til kommentar
Whitefall Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Skulle fly fra stokmarknes for ikke så lenge siden og da hadde jeg noen flasker i bagasjen..litt vodka og whiskey til pirvat bruk..hehe..det lå pent og godt innpakket i kofferten min (alle vet vel hvordan sjauere på flyplassen håndterer bagasje så) Jeg ble tatt til side i kontrollen og måtte pakke ut kofferten min for å vise hva innholdet på flaskene var...og er alltid gøy å måtte pakke ut en kjærlig pakket koffert er det ikke.. synes de begynner å bli vel nidkjære egentlig nå..da de begynte med terrorfrykten sin var kontrollene nesten litt sjarmerende egentlig... men nå må jeg begynne å kjempe imot lysten til å hive opp hånda og brøle stygge tyske ord i kontrollene... Lenke til kommentar
simerix Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Det ble styr en gang på flyplassen på Malta, da det begynte å pipe i metalldetektoren. Men jeg hadde bare på meg flisklær, og hadde tatt ut mobil/lommebok/nøkler/mp3. Men det pee tre ganger. Og det viste seg at det var noe med skoene mine, noen metalltråder i dem. Lurer på om det har vært noen som har hatt problemer med metallkontrollen pga pacemaker :!: Endret 10. juni 2005 av simerix Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Folk må ha med seg legeærklæring hvis man har jern i kroppen pga. benforsterkninger, pacemaker e.l., og de får "special treatment" på flyplasskontrollene. Har ikke opplevd at detektorene har vært stilt på for lavt nivå. Har selv spasert gjennom med lommebok, tung beltespenne, mobil, knapper, klokke, osv. Hender noen ganger at man må ta det ut, da. Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Jeg har opplevd at je gikk gjennom kontrollen, innså at jeg hadde mista en hanske (hadde den andre i lomma) rett utenfor kontrollen, gikk å hentet den, og da peip den, selv om jeg hadde akkurat det samme med meg. eller var det omvendt, husker ikke helt. det peip hvertfall bare en av gangene. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Pappa har en 30 cm lang bolt i beinet etter en ulykke hvor han brakk beinet, og det har aldri pepet på noen flyplass, verken her eller i utlandet. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Om han tas ut til ekstrakontroll i US, vil den slå ut. Men det er ikke noe problem, bare de får kna litt på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå