fredriku Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Er dette mulig, altså å få en til å lage en ren kobberkjøler fremfor ALU? Innbiller meg at den vil funke en GOD del bedre, og at jeg da slipper å bruke vifter som flytter så mye luft? Prøver å få min Shuttle til å bråke minst mulig, men blir liksom aldri happy.. Noen andre tips å komme med? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Tillater meg en liten bump.. Må være noen med peil her..? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 har ikke shuttle en ganske spesiell og spesialbygd kjøler? LINKså akkurat de kan være vanskelig, eneste jeg kommer på er og modifisere en XP-90c. eller og lage et tunellsystem som lar deg bruke 12 cm vifte MICROPLEX HAR hadde du fått det til kunne du satt ei silenX vifte på. den flytter såpass mye luft at du kan stenge noen av de andre viftene. det er jo fancy men tror ikke man trenger 6 vifter på en sånn liten sak. husk at hvis ei vifte flytter 50 cfm (kubbikfot pr.min) utgjør dette 0.85 pr sek. altså 30 x 30 x30cm luft skiftes på litt over et sekund. så i praksis byttes lufta i shuttlen på ca 1,5 sek. hvilke tiltak har du gjort til nå? vet du hva som bråker mest? jeg har fått i oppdrag og sette sammen en til svigermor, så stille som muli Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Jeg har kun skiftet vifte til cpu, eller den som drar ved luften fra blokken da.. Hva mener du med tunnel? den er ikke akkurat stor denne boksen... Skal bytte ut chipsettvifte og.. men tror det blir vannkjøling tilslutt og ekstern psu.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 tunell var det besye ordet jeg kom på,linket til en på microplex, en slags omformer som lar deg bruke 12 cm der det er 8cm vifte. går jo sikkert an og bruke passiv chipsett kjøling, jeg gjør det i min vanlige pc. men vankjøling og extern psu er ikke det åg gi opp er det ikke 6 vifter i den? har du prøvd og kutta noen? jeg har exprimentert med dette siste uka og det er utroli hvor mye man kan dempe vifter uten og gå over 50 grader Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Det er tre + skjermkort.. Men altså, du linket i alle fall ikke riktig, for jeg kom rett på hovedsiden.. Uansett, jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre ennå, men jeg skal i alle fall finne en løsning Har begynt å borre hull i kabinettet og, rundt skjermkortvifta, skal muligens borre et sted til og.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Modding er gøy uansett, trykk på linken, så vifter, så adaptre der er den. litt halv genial synest jeg. vært kult om du posta et bilde den borringa hørtes spennende ut Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Har samme boksa som deg og hos meg er det skjermkortet som står for bråket. Føler at selve prosessorviften er stillegående nok, men så har jeg bare en 3.0Ghz prosessor i den og så surrer på en under 1000 rpm i følge overvåkningen. Skjermkortviften overdøver også vifta på chipsettet. driver å filosoferer med vannkjøling, men må se om jeg får bestille fra tysklandschappa jeg har sett litt på. Blir en 120mm radiator som skal kjøle alt (Settes på baksiden). Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Kan du i så fall gi meg link til denne butikken? Har lekt litt med tanken på vannkjøling selv, men er litt spent på hvordan det skal gjøres Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Fikk ikke noe svar fra denne butikken i dag, så får se om det "går likar i morra". grunnen til at jeg ser på denne som alternativ er at kjøleblokkene de har til skjermkort er så flate at jeg tror de skal gå greit inn i boksen uten store problemer. Sammen med den lille pumpa med plexitop som en også kan bruke som og koble til en påfyllingsventil... http://www.alphacool.de/ pumpesiden: http://www.alphacool.de/perl/shop.pl?s=b21...=130&art_kz=139 Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) nå ser det ut til at komplett har starta å ta inn varer fra denne butikken, så da blir det myyye enklere og bestilt.. nå blir det morroprosjekt og se hvor mye av delene jeg klarer å presse inni selve boksen. raddis og pumpe inni tank, blir nok festa fint bak og på høgre side av boksen. *morro* Endret 29. juni 2005 av Stonescream Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå