Gå til innhold

Gaming PC til rundt 14 K


Anbefalte innlegg

Selger båten min og skal kjøpe pc snart. Skal bruke maskinen til spilling, se på filmer og kanskje litt videoredigering. Det er viktig at maskinen ikke bråker for mye, da jeg kommer til å sove i samme rom som den mens jeg laster ned saker og ting. Kommer nok til å overklokke litt også.

 

Her er det foreløpige oppsettet:

 

SKJERM:

BenQ 19" LCD FP937s+ sølv/sort 3 195,00

 

 

KABINETT:

Antec Super LanBoy u/PSU Aluminium Sølv 895,00

 

 

PSU:

Enermax Noistaker 420W strømforsyning 695,00

 

 

SKJERMKORT:

PowerColor RadeonX800XL 256MB GDDR3 PCIe 2 595,00

 

 

CPU KJØLER:

Thermalright XP-120 CPU-Kjøler 450,00

 

 

HOVEDKORT:

MSI K8N NEO4 Platinum nforce4 Ultra 1 295,00

 

 

RAM:

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 1 750,00

 

 

CPU

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz OEM u/vifte (Venice) 1 495,00

 

 

DVD BRENNER:

NEC DVD-brenner ND-3520 bulk, intern 450,00

 

 

CPU VIFTE

Papst Kabinett vifte 119x119x25mm 310,00

 

 

GOOP

Arctic Silver 5 Termisk Pasta

79,00

 

 

Tot: 13 209,00 (inkl. mva.)

 

Hadde vært veldig flott om noen kunne kommet med tips til eventuelle forbedringer.

Disse prisene er hentet fra netshop. Hvis dere finner andre butikker som har de samme eller tilsvarende varene til lavere pris, så hadde det også vært flott.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelte klager på støy fra chipsetvifta til msi. X-bit labs synes det powercolor kortet bråkte ganske mye, sannsynligvis dårlig styring i bios.

The most terrible thing, the PowerColor X800 XL doesn’t behave like the RADEON X850 XT which slows its fan down a few seconds after the start but keeps the fan speed constant irrespective of the load or video mode. It makes your being near the computer quite an uncomfortable experience.

Jeg vet ikke hvordan folk har løst dette, eller om powercolor har kommet med ny bios. Det med bråk fra chipsetvifta kan sikkert stilles i core senter, men jeg er ikke sikker der heller.

 

EDit: jeg aldri helt skjønt den forgudingen av mist 500w psuen. Den er sikkert stille og bra, men det er det flere andre psuer som også er. Bl.a fotron source, ocz, enemax, tagan og thermaltake.

Endret av StigK
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
SKJERM:

BenQ 19" LCD FP937s+ sølv/sort 3 195,00

 

 

 

 

 

 

Jeg ville ha gått for Samsung SyncMaster 913N denne skjermen har 8ms respons tid, og den har samme pris som din på datakjeden.no

 

Sitter med samme skjerm selv og er v e l d i g fornøyd, spesielt når det kommer til spilling og innstillinger på skjermen :thumbup:

 

PS: Linken er til datakjedens butikk på Stovner i Oslo, de har også andre butikker...

 

EDIT: Den skjermen du har plukket ut har 12 ms respons tid.

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Akkurat nå er det ikke hvilket merke som betyr noe, men hvilke brikker og pcb som brukes. OCZ plat pc3200 r2 bruker brainpower pcb og samsung tccd/tcc5 brikker, noe som er blant det beste man får. Alternativt er bh5 brikker og brainpower pcb, men de krever my spenning. OCZ har i tillegg ganske høye krav til kvalitetstesting, noe som gjør at de generelt ligger på toppen i ytelse.

Lenke til kommentar
Blir bra pc dette jah!

 

OCZ et bra Ram-merke egentlig? lurer på det selv

 

edit:sikker på at kabinettet har plass til 120 vifter?

Ja, det er plass til 2. Det følger med 2 120 mm vifter som er forholdsvis stille, så vurderer å sløyfe den ene vifta, slik at jeg bare bestiller en ekstra vifte til å kjøle cpu'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...