Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygget pc fryser...

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bygget opp en pc'n...Da jeg endelig har fått lagt inn drivere og slikt..Så oppdaget jeg at maskinen ble ustabil og fryser seg...

Jeg må restarte for at den skal virke igjen..Noen som vet hva som kan være feil?

Hr dette :

MSI K8N Neo2 Platinum

AMD 64 3200+ "Venice"

Samsung Spinpoint 200Gb HDD

Corsair Value S 1024MB Ram

Bzerk 500W PSU

Takker for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du latt DRAM Timings i BIOS stå på Auto eller "by spd"?

Ellers gjort noen andre instillinger i BIOS du ikke er 100% sikker på hva er?

Hvis du gidder, anbefaler jeg deg å laste ned Ultimate Boot CD, som inneholder drøssevis med hardware-testprogram som diverse RAM-tester og lignende. En vanlig grunn til at PCer fryser, er ustabil/defekt RAM. Hvis du da ikke har masse virus på PCen din...

Drivere til hovedkortet finner du (selvfølgelig) på www.msi.com.tw, det er de som har lagd hovedkortet ditt...

Lenke til kommentar

Okei..Jeg har rota litt rundt inne i bios og mener jeg har hatt styr på det jeg har gjort...Resatte cmos etter at jeg hadde rota litt...Så mener det er ok nå..Men hva mente du med den timings saken?

BTW: Da jeg skal legge inn de nye driverne, må jeg fjerne de gamle?

Lenke til kommentar
Okei..Jeg har rota litt rundt inne i bios og mener jeg har hatt styr på det jeg har gjort...Resatte cmos etter at jeg hadde rota litt...Så mener det er ok nå..Men hva mente du med den timings saken?

BTW: Da jeg skal legge inn de nye driverne, må jeg fjerne de gamle?

Om du finner avinnstallasjonsprogram så bør du kjøre det, men ellers kan du overskrive.

Lenke til kommentar

Ok..Har nå satt rammen i slot 1 og 3..Men har fortsatt problemer med at den fryser og da jeg spiller kommer kan det brått bli svart og blå skjerm før den skrur seg av..

Kan det være noe feil med skjermkortet? Har et asus 9200se..

Noen som vet hvor jeg kan finne drivere til det da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...