Gå til innhold

Hva kan jeg lese?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Folk som ikke liker å lese bør lese Beatles av Lars Saabye Christensen. Den er lettlest og de fleste ungdommer kan kjenne seg igjen i den på en eller annen måte, selv om handlingen foregår på 60-70-tallet.

En enormt bra bok. En av de beste bøkern jeg har lest.

Tidshjulet serien av Robert Jordan. Du kommer ikke til å ville legge boka fra deg.

Du kan ikke mene at det er en bok du vil anbefale til en som ikke har lest no særlig bøker? At på til sier trådstarter at han har dårlig tålmodighet med å lese bøker, og Tidshjulet er enormt langtrekkelig. Leste de første 5 bøkern, og da orket jeg rett og slett ikke mer. Alt gikk i surr for meg. Klarte ikke å følge med hvem alle personene var, det ble rett og slett for mye for meg. Pluss at den ikke var på langt nær så bra som mange skal ha det til, kanskje det bare var fordi alt gikk i surr?

Andre bøker du burde se litt på er Naive.Super og Doppler av Erlend Loe. Kjempeartige bøker.

Endret av CrizzBee
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg siterer starten på tråden for å dra fokuset tilbake igjen.

Hei jeg er en gutt på 14 og jeg sliter i norsk (ligger på 2/3 :blush: ). norsk læreren min sier at jeg MÅ begynne og lese bøker, men jeg vet ikke noe som passer meg(?) Og over alt dette HATER jeg og lese og har ekstremt dårlig tolmodighet til å sitte stille og lese i en bok.

Les bøker av Kjell Aukrust. Gode argumenter er

- han skriver godt

- det er stor humor, du vil nok le høyt mange ganger

- det er korte og fyndige historier

- bøkene vil du nok lese omigjen i mange år fremover.

Boken Simen, Bonden og Bror min er anbefalt.

Hva med dikt? Korte og greie strofer? Ta en kikk på Terje Vigen, det er en historie og enhver norsklærer vil nok akseptere dette som stor litterær kunst.

Lenke til kommentar

Er nå ferdig med "Kurt blir grusom" av Erlend Loe :yes: Utrolig morrosom bok, haha :!: Jeg har nå fått et litt annet syn på lesingn, så vi får håpe på litt mer lesnig i fremtiden :thumbup:

Dere kan bare fortsette og legge inn flere tips om andre bøker som kan leses :D

Takk for mange fine tips

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

De Fire og Han Som Gjør Galt Verre er blandt de morsomste bokene jeg har lest. De er ganske lettleste og korte, tre bøker på rundt 200 sider. Det handler om en ilder, vaskebjørn, elg og ... som skal redde verden fra onde trollmenn, men er ikke så barnslige som det høres ut, mormor og morfar på 70 leste dem :!:

Når jeg var 12-13 leste jeg Den Mørke Materien og de er ennå blandt de beste jeg har lest, tre bøker på 2-400 sider.

EDIT: Begynnelsen er litt tung, men ikke la deg lure av det

Sagaen om Darren Shan er en serie på 13(?) bøker på 100-200 sider og er veldig spennende, handler om vampyrer.

Og til slutt de beste jeg har lest noensinne: A Song of Ice and Fire. Men de er ikke særlig lettleste, 7 bøker på 800-1200 sider :new_woot:

PS. Harry Potter

Endret av Ashol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...