Kavringen Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Har en tvilsom value i registeret mitt! HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run så er det en value som heter (nwiz REG_SZ nwiz.exe /install) Har noen som har en aning om hva dette er eller har kjennskap til denne? Den virker litt riski Har kjørt nyeste oppdatering av NAV05, Ad-aware, spybot og NOD32 disse finner ingenting. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Prosessen ser ut til å tilhøre Nvidia, og skal ikkje vere noko fare med den: http://www.liutilities.com/products/wintas...sslibrary/nwiz/ Lenke til kommentar
kzn Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) prøv å søk etter nwiz.exe på harddisken din... finner du en i f.eks norton antivirus mappa så er det sikkert noe i forbindelse med det... men hvis du finner den i temp eller temporary internet files eller lignende er det sikkert spyware edit: kom visst et svar før meg her... Endret 9. juni 2005 av kzn Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Har en tvilsom value i registeret mitt!HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run så er det en value som heter (nwiz REG_SZ nwiz.exe /install) Har noen som har en aning om hva dette er eller har kjennskap til denne? Den virker litt riski Har kjørt nyeste oppdatering av NAV05, Ad-aware, spybot og NOD32 disse finner ingenting. Det er nok som Jankee sa, Nvidia Graphic Driver. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Installerer du en ny nvidiadriver får du en del prosesser på oppstart. Ingen av dem er nødvendige. nwiz er en av dem. En annen er en tjeneste som heter nvidia display driver helper, og den er det første jeg skrur av etter å ha lagt inn ny driver. (kontrollpanel/administrative verktøy/tjenester) Deretter fjerner jeg nwiz, nvcpl og nvinstall eller no sånt fra oppstart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå