Gå til innhold

Har du surfet og fått en overraskelse i posten?

svamp

Anbefalte innlegg

For å utdype: Har du noen gang surfet på sider (oftest "stygge" sider :whistle: ) og opplevd at foreldrene dine (eller du, om du bor alene) har fått en ekstra regning i posten?

Jeg skal innrømme at jeg en gang som naiv 13-åring med ny ISDN-linje gikk inn på en norsk side med bilder av damer uten klær og det som verre (bedre) var.

Jeg visste jo lite om internett og hva som lurer der da. Ante ingenting om hva en "dialer" var for noe, og tenkte selvsagt aldri på at jeg ikke burde laste den ned :D

Så et par måneder etterpå fikk foreldrene mine intetanende en regning på kr 280 for dette.

Jeg ble selvsagt kjemperedd. Det plaget meg i mange måneder etterpå, tok nattesøvnen fra meg av og til, for vi fikk inkassovarsler fordi regningen ikke ble betalt. Jeg innrømmet aldri å ha gjort noe, men jeg tror regningen ble betalt til slutt likevel..

Etter den dagen har jeg vært utrolig forsiktig på internett :wee:

Så, er det noen andre som har opplevd lignende ting? Ut med språket!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En fyr her som fikk en regning på over 20k hjem i posten, varpå Tv2 og hele pakka. Så ja, jeg er litt forsiktig når jeg snoker rundt på litt "skitne" sider på jakt etter damer til babethreaden o.l. Sålenge man ikke bruker IE, er man allerede et godt stykke på vei mot sikkerheten.

Lenke til kommentar

Vet om noen som satt å så på porr på barneskolen og ble busted, det ble jo foreldre møte osv.

Den ene faren til en gutt hadde spurt sønnen hvorfor måtte du akkurat gjøre det på skolen, du kan jo bare sitte hjemme å kose deg.

Flirte noe sykt når jeg hørte det :p

Men fikk ikke høre om det før en del år senere da

Lenke til kommentar

Vi fikk en regning på 2000,- en gang men jeg har ikke surfet på sider en må betale for så jeg vet ikke helt hvorfor det skjedde...

Er bare glad for at jeg hadde vært borte en uke (Finnland) og mamma var mest opptatt av at jeg kom hjem enn at vi hadde fått en regning på 2000,-

Lenke til kommentar

Husker en gang for ca 7 aar sida (var 10). Jeg tulla meg innpaa en eller annen side og kjoepte et eller annet spill (trodde aldri det kom til aa komme fram). Endte med at det kom i posten, men jeg dro aldri paa postkontoret for aa plukke den opp. Endte med trussel om anmeldelse osv fordi jeg aldri betalte det \o/

Lenke til kommentar

Kompis av meg ble på en måte dobbelt "busta" Logga seg inn på ei side med adresse, navn og alt. Tydeligvis klarte han sikkert ikke å holde seg så...han dro lilleman ut, men før han viste om det kom moren gående inn på rommet "busted"

En uke senere kom ei regning fra nettstedet han hadde hvert, selvfølgelig hvar det moren som henta posten å så den regninga. "busted" Han viste faktisk ikke at det skulle komme regning, den var på hele 860 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...