user1 Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Vet ikke om dette er rett kategori å poste i. Moderator, flytt den hvis den ligger feil. Jeg kjøpte meg nettopp et nytt hovedkort og skjermkort. Hovedkort: MSI K8N SLI Platinum, nForce4 SLI, ATX Socket-939,4xSATA2,GbLAN,Firew,PCI-Ex16 Skjermkort: Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 GS PCI-Express,"Ultra/2400PCX GS",2xDVI Jeg har tenkt til å kjøre dualboot med XP og 98se (trenger det til div. gamle programmer). Men virker det? Jeg finner nemlig ikke noen drivere til hovedkortet for 98se. Å støtter forresten 98se PCIe? Det er ganske viktig for meg å kjøre dualboot med XP og 98se. Noen som ser noen løsning på dette problemet? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Vet ikke om dette er rett kategori å poste i. Moderator, flytt den hvis den ligger feil.Jeg kjøpte meg nettopp et nytt hovedkort og skjermkort. Hovedkort: MSI K8N SLI Platinum, nForce4 SLI, ATX Socket-939,4xSATA2,GbLAN,Firew,PCI-Ex16 Skjermkort: Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 GS PCI-Express,"Ultra/2400PCX GS",2xDVI Jeg har tenkt til å kjøre dualboot med XP og 98se (trenger det til div. gamle programmer). Men virker det? Jeg finner nemlig ikke noen drivere til hovedkortet for 98se. Å støtter forresten 98se PCIe? Det er ganske viktig for meg å kjøre dualboot med XP og 98se. Noen som ser noen løsning på dette problemet? Jeg har kjørt begge operativsystemene på samme pc uten problemer. Det eneste problemet jeg ser er at mange av driverene ikke støtter win98. (synd) Lenke til kommentar
user1 Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg får installert win98 med et nødskrik. Tar 10 min å starte opp med det og opp. Får heller ikke installert skjermkortdrivere, da klager den over feil med en .inf fil eller noe. Det må virke på en eller annen måte! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg får installert win98 med et nødskrik. Tar 10 min å starte opp med det og opp. Får heller ikke installert skjermkortdrivere, da klager den over feil med en .inf fil eller noe. Det må virke på en eller annen måte! Kan du skrive ned alle feilmeldinger? Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Trenger du virkelig å installere win98 da? Bare høyreklikk på snarveien til programmet du "må" kjøre i win98 -> kompatibilitet -> Kryss av øverste box og velg Windows 98/me. Isåfall ville det spart deg for mange problemer Lenke til kommentar
user1 Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 bj0rnar: Det virker dessverre ikke. Da får jeg ikke lyd på programmet og siden det dreier seg om en gammel DOS tracker så er lyd et must hehe. Men takk for tipset isåfall Lenke til kommentar
user1 Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg får installert win98 med et nødskrik. Tar 10 min å starte opp med det og opp. Får heller ikke installert skjermkortdrivere, da klager den over feil med en .inf fil eller noe. Det må virke på en eller annen måte! Kan du skrive ned alle feilmeldinger? Var ikke direkte mye feilmeldinger, untatt at det tar 10 min. å boote opp. Når jeg prøvde å installere drivere fra nvidia.com så fikk jeg en feilmelding med en .inf fil. Husker ikke helt navnet på den, men det var noe som "NVAGP.inf" eller noe. Siden jeg ikke får installert skjermkortdrivere er oppløsning 800*600. Prøvde å sette i CDen som følgte med til hovedkortet, men fikk beskjed at jeg måtte ha 2000 eller XP. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Prøv windows update, har hendt meg et par ganger at driver fra produsent ikke har vært å få tak i, men fantes på windowsupdate... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg tror du bør innstallére win98 før XP. Om det er en mod-tracker du bruker, så kan du bruke modplug. Den er veldig god. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Flyttet fra Annet om Hardware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå