DarkStarr Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg er en gutt på 15 år(blir 16 tirsdag 14.06) og jeg skal snart begynne på "traffikant grunnskurs" jeg hørte at man må da det for å prøvekjøre med faren sin eller evt. andre familie medlemmer, venner som er 18 år og har lappen. Jeg skal snart melde meg på og lurte på om hva jeg trenger for å få moped lappen, holder det med traffikant grunnkurs og moped oppkjøring og den mopedlapp prøven eller trenger jeg noe mer? Hva vil dette evt. koste? kurset jeg skal melde meg på koster 1700kr. Hva koster moped oppkjøring? vet at det er en del av disse postene før, men fant ikke samme spørsmål. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Bare en liten ting: Den du kjører bil sammen med må være 25 år eller eldre og må ha hatt lappen i 5 sammenhengende år elle mer. (altså ingen kamerater på 18,5 år med fersk lapp) Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Bare en liten ting: Den du kjører bil sammen med må være 25 år eller eldre og må ha hatt lappen i 5 sammenhengende år elle mer. (altså ingen kamerater på 18,5 år med fersk lapp) Kjipern, jaja får kjøre med fattern da Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Moped lapp: Trafikalt grunnkurs - 1300kr Mopedkjøring 14t - 3300kr Gebyr for teoriprøve - ca. 300kr Gebyr for sertifikat - ca. 300kr Totalt ca. 5200kr Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 hmmm... tok mopedlappen på skulen i sin tid. Vi betalte ikkje på langt nær så masse som det der i allefall. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 hmmm... tok mopedlappen på skulen i sin tid. Vi betalte ikkje på langt nær så masse som det der i allefall. Bla bla bla bla, vi er ikke i steinalderen, vi er i 2005. De gamle reglene gjelder ikke. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Jeg betalte ca 600 kr for mopedlappen for 6 år siden. Jeg klarte å punktere på "oppkjøringen" etter et par km, men fikk nå "lappen" likevel. Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Jeg sjekka prisene på moped-lappen og det var: Trafikalt grunnkurs : 1.750,- + 1100,- for mørkekjøring Mopedkurs(kjøretimer og oppkjøring) : 4200,- Og moped prøve : 350(375),- = 7425,- jeg syns dette er for dyrt for mopedlappen! noen som vet om noen billige kjøreskoler i tønsberg\teie\sandefjord? Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Alle sånne kjøre skoler har nesten dei samme prisane, noken er en 100-200 kr billigare andre dyrare... Er ikke no som hete billige kjøre skoler. selv skal eg betale 5300kr for mopedlappen i slutten av månen... Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg kan ta mopedlappen den 11.august. Da blir jeg 16. Jeg har tatt trafikalt grunnkurs, og tatt selve mopedkjøringa på skolen jeg går på. Men vi kunne ikke ta teoriprøven på skolen, så vi måtte søke om å få ta teoriprøve på biltilsynet eller hva det nå var. Vi betaler ca 400kr totalt for lappen, ikke medregnet Trafikalt grunnkurs, som vi fikk for 1800kr. Lenke til kommentar
Star Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Trodde ikke man måtte ha traffikalt grunnkurs for mopedlappen?... Mulig dette bare var overgangsregler. Selv tok jeg mopedlappen og slapp trafikkalt kurs for å kunne øvelseskjøre. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Alle sånne kjøre skoler har nesten dei samme prisane, noken er en 100-200 kr billigare andre dyrare... Er ikke no som hete billige kjøre skoler. selv skal eg betale 5300kr for mopedlappen i slutten av månen... Da er det jo nesten bedre å punge ut litt mer å ta lett lappen?! EDIT: Hos oss får du lappen for snaue 1000,- lappen, da tar du den på skolen. GK kommer i tillegg, ofcourse! Endret 7. august 2005 av Sc0oT Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Alle sånne kjøre skoler har nesten dei samme prisane, noken er en 100-200 kr billigare andre dyrare... Er ikke no som hete billige kjøre skoler. selv skal eg betale 5300kr for mopedlappen i slutten av månen... Haha, hvorfor betaler du ikke de 3 - 4000 ekstra for lett-mc lappen? Da trenger man ikke rare opplæringa før man kan ta mellom-tung lappen når man er 18 heller.. Edit: selv betaler jeg 4200 for lappen, det er inkl. TG og alt. Endret 15. august 2005 av christer-R Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Hvor tar du lappen da? hvilken traffikskole, her i tønsberg er det så jævla dyrt... Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 off, på tide og bumpe nå, men er det noen som vet om en sånn traffik skole i skien et eller annet sted? der skulle det vist være ganske billig og man kan ta det på en helg eller no Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Nr.1 (anbefales), lundetoppen (anbefales ikke), er et par til, men husker ikke hva de heter... (skriver de inn om jeg kommer på det ) Det om at du kan ta det i løpet av en helg er bare tull... Her er det 3-5 ukers ventetid på oppkjøring, men opplæringa kan du ta fort Om du vil, så kan du få nr til kjørelæreren min.. Var 4 stykker som hadde oppkjøring samme dag som meg, 2 på lettsykkel og 3 på bil.. ALLE STO!! = han er dritflink Han blei forøvrig kåra til europas beste kjørelærer for noen år siden Lenke til kommentar
icer Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Får tatt det som lyn-kurs, men det er jo alt ettersom hvor mye skolene har å gjøre osv. Jeg tok lappen for 1500 da jeg gikk i 10'ende (går VK1 nå) fikk det på skolen og da inneholdt det traffikalt grunnkurs så jeg sparte vel rundt 3k på å ta det på skolen... Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Jeg skjønner faen ikke hvorfor dere som har tatt den for 1 - 2 - 3 år siden skriver her for, reglene forandrer seg, BASTA! Mopedlappen får man nesten ikke under 5000 om man er født i 1990 -> Jeg sjekka prisene på moped-lappen og det var: Trafikalt grunnkurs : 1.750,- + 1100,- for mørkekjøring Mopedkurs(kjøretimer og oppkjøring) : 4200,- Og moped prøve : 350(375),- = 7425,- jeg syns dette er for dyrt for mopedlappen! noen som vet om noen billige kjøreskoler i tønsberg\teie\sandefjord? Det der var et JÆVLIG dyrt trafikalt grunnkurs iallefall! På skolen vår betaler vi 1350 inkl. mørkekjøring, Jeg betalte 2000,- inkl. mørkekjøring på kjøreskolen jeg tok det på.. Endret 20. september 2005 av christer-R Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå