Caliber Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Hei. Er rett og slett interessert i hvilke tykkelser som egner seg best til forskjellige bruksområder av plexiglass. Ser bl.a. at netshop selger i opptil 3 forskjellige tykkelser, og er derfor usikker på hva jeg skal gå til innkjøp av. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 2-3mm er standard i sidevinduer. Går du opp til 5 eller 6 vil plexien dempe mye lyd. 10mm og oppover er heller til spesielt bruk. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Ofte høres 2-3mm ganske tynt ut, men det tåler faktisk en del! Kjøp Lexan om du skal ha det ultimate.. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 8-10mm er ofte brukt i vannblokker. Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Fin tråd. Jeg kommer med et spm. ang. plexi: Tenkte jeg skulle bruke plexi(/lexan?) til å lage et akvarie etterhvert, det blir med 80x40x40 (ca 130l). Hvilken tykkelse må jeg bruke da? Håper ikke jeg ødela tråden din Caliber. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 For all del, ikke bruk plexi til akvarie. Kjøp heller glass Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Ville brukt 8-10mm, så kan du bruke skruer til å feste platene sammen. Det hadde sikkert gått fint med 6mm og, men da måtte skruene vært ganske tynne. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Tenkte da å gå for 5 mm til sidedøren på kabinettet mitt. Den vil dermed dempe godt med lyd, og samtidig være tykk nok til at den forhåpentligvis ikke sprekker under kutting? Hvilket verktøy anbefaler dere her? Har også planer om å kutte til plexi-biter som jeg bøyer over drivebays og slikt inne i kabinettet. Første som slår meg er varmepistol, men hvordan bør jeg få frem for å få det ønskede resultatet (pen jevn bøy, ingen skade på plexi)? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 5 mm er sikkert nok det, trenger ikke å være redd for at det sprekker. Bruk stikksag, fint blad og lav hastighet, så går det sikkert fint Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Er stress å jobbe med glass. Hvor funker ikke plexi/lekan? Skal bore hull til en radiator bl.a i glasset ser du.. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Noen som har noen henvisninger til forming av plexi ved hjelp av varme? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Det er ikke vanskeligere enn at du legger det i ovnen på svak varme i en stund (sjekker når det er mykt) og tar det ut å former det rasket mulig eller bare bruker en varmepistol om du har det! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Det er ikke vanskeligere enn at du legger det i ovnen på svak varme i en stund (sjekker når det er mykt) og tar det ut å former det rasket mulig eller bare bruker en varmepistol om du har det! For all del, husk hansker. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jupp.. Det glemte jeg! Blir jo glohedt, ingenting å si på det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå