b-real Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Fått Wlan (totalnett) og er fornøyd med det. Men jeg har 1 problem. Og det er at hver gang jeg skal lage LAN game(Counter-Strike) for å spille mot min bror og noen kompiser så velger den totalnett sitt trådløse nettverk og ikke Local Area Network som den vanlig vis skal gjøre. Under Nettworkconnections (Options) så står min ISP-forbindelse som en "Wireless Network Connection", noe det kanskje heller burde stå "Wireless Internett connections"??. Noen som har noen idè'er? [ endret av B|Real den 2002-07-20 23:57 ] Lenke til kommentar
Johan Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Heg tror dette har med routingtabellen å gjøre. Som et eksempel: Ditt trådlåse nettverksadapter har ipadressen 10.0.0.1, og ditt kablede nettverkskort har ip en 10.1.0.1. I routingtabbelen vil dette se slik ut Code: Destination Gateway Subnetmask Metric10.0.0.0 10.0.0.1 255.255.255.0 1 eller no'10.1.0.0 10.1.0.1 255.255.255.0 1 eller no'Default gateway:10.0.0.1 Merk default gateway. CS spør routingtabellen etter def. gateway og får 10.0.0.1 som svar, som er ditt trådløse nett. Dette kan du reparere ved å endre def. gateway til 10.1.0.1, men merk at hvis det er en annen adresse enn en av dine egene nettverskort der, vil du ikke kunne komme på internett. (routing og routingtabeller er avanserte greier). Hvis jeg skal kunne hjelpe mer må du dumpe route- tabellen og poste her. Kjør fra commando linja:route print, eller bruk et programm som viser tabellen. Lenke til kommentar
Johan Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Ok, jeg var litt trøtt igår så jeg skal prøve å forklare en gang til. Jeg vet ikke hvordan CS er programmert, men dette er myn hypotese: Routingtabellen er et system som router IP trafikk. Når et IP-datagram skal bli sendt, ser den først på routing tabellen, for å finne ut vilken vei den skal gå. Selv om det bare er ett nettverkskort i maskinen er det mange routes. En viktig route er default gatewayen. Her skal jeg lage et eksempel på dens funksjon: Ola Nordmann har modem, og han ringer opp til sin ISP. Han for tildelt et ipnummer. La oss si det er 1.2.3.4 I routingtabellen vil IP-nummeret 1.2.3.4 være oppført som default gateway. Når han da går på internett og skal inn på siden 5.6.7.8 vil IP-protokollen se i routetabellen om det er en entry med 5.6.7.0 som mål. Er det ikke det vil routetabellen sende trafikken gjennom def.gateway. Når du skal spille LAN i CS, vil CS muligens se på def.gateway. Hvis def.gateway er det IP-nummeret til din trådløse nettverksadapter, vil CS tro at dette er ditt lokale nett. Prøv og endre def.gateway til IP-nummeret på til vanlige nettverksadapter. En annen mulighet er at CS ser på noen skjulte settinger i registeret, eller at det ligger info i en cfg fil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå