Gå til innhold

Landskaps bilder med Mustek gSmart Mini 2

Anbefalte innlegg

Mornsann folkens....

Jeg har nettopp mottatt mitt gSmart kamera og jeg må si jeg er MEGET imponert over bilder med motiv som er forhåndsvis nærme (opptil 4 meter eller noe slikt.no) Men når det kommer til oversikts- og landskaps bilder og slikt så blir det ikke så mye å skryte av lenger....

Er det slik for dere andre også? Grunnen til at jeg i det hele tatt spør er fordi etter som jeg har skjønt så er det to versoner av kameraet, og den nye versonen har en reset knapp over powerknappen... Mitt kamera har ikke den reset knappen og er derfor tydeligvis av det gamle slaget (selv om jeg bestillte det fra komplett og de fikk det inn på lager 16.07.02)

Fint hvis noen kan bekrefte / avkrefte om det er slik det skal være eller ikke.... :]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

landskapsbilder blir vel ikke noe særlig hos meg heller nei .. jeg har den nye versionen med reset knapp eller dvs alle har reset knapp bare at ikke alle har hull ned til den .. det som er grunnnen til at noen har fått den nye versionen og noen den gamle men som allikevel har bestillt på samme tidspunkt er at når linsefeilen ble oppdaget og importørene sendte kameraene tilbake til produsenten ble noen "reparert" , og det ble selvfølgelig laget nye også ..

Lenke til kommentar

Hei:

Jeg kjøpte på Flexi Data (Bergen), bestilt 15.07 og hentet 17.07, men allikevel fikk kamera uten reset knapp, men bildene er OK(ikke alle). Jeg har testet video, både kamera (uten lyd)og programmet Amcap som følger med Gsmart 2, men med dette programmet klarer jeg ikke å legge et lyd spor, har noen av dere prøvd å lage videosekvenser (320 eller 640) direkte på PC ved hjelp av Amcap og fått lyd.

Lenke til kommentar

Lobo Jr.: du mente da antageligvis med "ekstern" mikrofon? har ikke testet selv, men hvis du skal få lyd når du tar opp mens kameraet er koblet til PC'n (når du har det fritt er det ikke mulig) så måtte det i så fall blitt med "ekstern" (det er ikke mic på kameraet) mikrofon

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har også merket meg at kamaret fokuserer best på korte avstander. Fra ca 1 til 5 meter. Det som finnes bortenfor der blir ullent og ufokusert. Det er vel kanskje ikke så mye mer å vente seg av et kamera til den prisen. Likevel, siden det faktisk er mulig å få brukbare bilder av og til, mistenker jeg at den største svakheten kanskje ligger i linsa og dens innstillings-muligheter. I så tillfelle er det synd, for da tyder det på at kameraet fortjener ei litt bedre linse, og akkurat det burde ikke vært så vanskelig for produsenten å få til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...