Gå til innhold

Kjøp av bærbar PC til rundt 10 000 kr

Anbefalte innlegg

Som den seriøse studenten jeg er :innocent:, er jeg på jakt etter en bærbar.

Den bør være relativ lett, stille, og med godt batteri.

Den trenger ikke DVD-brenner, og sånt pjatt.

Noen ideer og tips? :thumbup:

Endret av janeide
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil kunne spille de nyeste spillene på ganske bra grafikk så regn med 30 000 og oppover. Ok, kanskje ikke så drøyt, men ikke så langt unna heller vel.

Bærbare er ikke lagd for spilling. Kjøp deg stasjonær hvis du vil spille. Koster deg mye mindre.

Kjøp en brukt billig bærbar til skolearbeid, er ikke mye som kreves for det.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Hvis du vil kunne spille de nyeste spillene på ganske bra grafikk så regn med 30 000 og oppover. Ok, kanskje ikke så drøyt, men ikke så langt unna heller vel.

Bærbare er ikke lagd for spilling. Kjøp deg stasjonær hvis du vil spille. Koster deg mye mindre.

Det var ikke lite du hadde tatt i heller, fleste bærbare med x700 og x800(er straks ute) går greit til spilling, Dei billigste av disse begynner på ca 11500,-

RScue

Lenke til kommentar

dersom windows ikke er noe krav, finnes det jo iBook fra apple. eller dersom du vil enda et hakk opp, powerbook'en.

Edit:

Dersom du er student, får du student rabatt på maskinene, er et par prosent det. går også å melde seg opp som ADC-Student for $99 eller hva det nå koster, da får man 10% rabatt på iBook og 20% rabatt på powerbook. Mac1 har mer informasjon om hvordan man lett gjør det.

Endret av elmo
Lenke til kommentar

Det var ikke lite du hadde tatt i heller, fleste bærbare med x700 og x800(er straks ute) går greit til spilling, Dei billigste av disse begynner på ca 11500,-

RScue

Den råeste spill-laptopen på markedet er Dell Inspiron XPS2. Denne koster fra 20k, og banker de fleste stasjonære maskiner. Man får riktignok ikke like mye ytelse for kronene i en laptop som i en stasjonær, men at en spill-laptop koster fra 30k er t-u-l-l.

Lenke til kommentar

RScue

Den råeste spill-laptopen på markedet er Dell Inspiron XPS2. Denne koster fra 20k, og banker de fleste stasjonære maskiner. Man får riktignok ikke like mye ytelse for kronene i en laptop som i en stasjonær, men at en spill-laptop koster fra 30k er t-u-l-l.

Les hva jeg skriver da. "Ok, kanskje ikke så drøyt, men ikke så langt unna heller vel.". Og en bærbar til 20k banker de fleste stasjonære? De fleste? Hvem sine er det du snakker om? Vi snakker om å kjøpe en ny PC her.

For 20k så skulle jeg satt sammen en stasjonær som banket dritten ut av en bærbar til 20k.

Lenke til kommentar

Tok et bilde av etiketten på esken. Som du ser har den dvd brenner også. Vet ikke om det er dvd-r eller begge formater. (Har en litt eldre ibm som bare er -R.)

Jeg er ganske sikker på at den ble bestillt med 1gb ram. Ser på tapen på esken at den har blitt åpnet, så jeg tipper at noen hos ibm har åpnet og satt i ekstra ram. (Står 512mb på etiketten.)

Må høre med sjefen om han har tenkt å selge den, og evt pris. Også må jeg vel åpne å sjekke om innholdet stemmer med etiketten. Kan få gjort det på tirsdag.

post-94-1118412426_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ser interessant ut denne. Men jeg er ikke helt stø i batteri-levetid, og vil gjerne vite hvor lenge den holder i timer.

Og så var det støynivået da :-)

Men jeg kan være interessert. Kommer ann på pris selvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...