Gå til innhold

Problem med SONY skjerm

LeD

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp mottatt min "Sony CPD-E400P" skjerm.

Problemet mitt er som følger:

- Jeg opplevde straks at skjermen virket uklar.

- Da jeg startet excel var alle horisontale (vannrette) linjer "doble". (Dette gjelder hele skjermen. De to vannrette linjene som er i alle Trinitron-skjermer er jeg klar over).

- Alle de vannrette linjene i excel var altså doble med ca. 1mm mellomrom. Dette førte selvsagt til at all tekst også var uklar. Det ser ut til at problemet er størst midt på skjermen, og avtar ut mot kantene (både oppe, nede, venstre og høyre). Det virker også som om

problemet er størst når det gjelder svart på hvitt eller hvitt på svart, og ikke så stort når det gjelder andre farger.

- Vertikalt (loddrett) er det ingen problemer.

- Når jeg stiller lys og kontrast svært langt ned (begge under 30) blir bildet skarpt. Da føler jeg imidlertid at skjermen blir for mørk.

- Jeg har prøvd å stille på "convergence", men det hjelper ikke.

- Jeg har prøvd skjermen på to ulike PC'er med samme resultat.

Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette, eller bør jeg returnere skjermen og få en ny?

LeD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som om du har klart å enable Interlacing. Sjekk Egenskapene for Skjermen din (Kontrollpanel -> Skjerm) Deretter velger du instillinger og avansert, sjekk der hvor det står skjerm, kanskje noen har satte Oppfriskningshastigheten (Hz) til

43Hz (Interlaced)? I så fall setter du den til 85Hz, hvis du kjører med 1024x768 på en 17-tommer.

Lenke til kommentar

Har prøvd å stille på convergence (og alle andre mulige innstillinger). Har tilogmed lest hele manualen. Men det har ikke løst problemet.

Bildet blir altså "dobbelt" når lys/kontrast er over et visst nivå.. Er vel sannsynlig at det er noe galt med skjermen. Noen som har hatt liknende problemer?

Burde vel ikke være noe problem å få byttet skjermen? Må vel kunne forvente at en såpass dyr skjerm fungerer 100%.

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...