Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg opplever noe "okkult" på en access base jeg har laget, med en kobling mot en Word fil.

I tråd Access base med en Word kobling her på Hardware har jeg laget en base og en kobling til et Word dokument.

Jeg fant jo ut hvordan jeg skulle få en knapp i access til å åpne Word dokumentet, og hente id fra skjemaet jeg definerte at den skulle.

Siden knappen for å aktivere er på skjema der id skal hentes fra, så er jeg garantert at det skjema er åpent når Word dokumentet skal brukes.

Så testet jeg da med fletting, og det fungerte som et skudd.

Jeg låste så av basen, ved å gå på oppstart valgene under verktøy og oppstart.

Der la jeg inn en beskrivende tittel til programmet, og jeg la inn et ikon.

Jeg fjernet også rettigheter for brukerene, slik at de ikke kan gå inn og gjøre galt.

Når jeg så klikket på Word kobling knappen, så kom msgbox opp med "forms!hovedskjema!kunde_id", slik at Word flettingen ventet på at den skulle få brukerinput for å vite hvilket kunde_id som skulle benyttes.

Jeg tenkte at det hadde med valgene på oppstart jeg hadde fjernet, og gikk inn og la alt tilbake.

Samme feil oppstod igjen.

Nå fjernet jeg så ikonet, og samme feil skjedde igjen.

Så fjernet jeg også tittel på programmet, og lagret så igjen.

Vips så fungerte det.

Nå har jeg fjernet alle hakene, og lagt tilbake ikonet, men tittel kan jeg ikke legge til, for da finner ikke Word koblingen til flettingen.

Hvorfor i all verden er det slik?? :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...