Gå til innhold

Kjemp for MTV Folkens!

Anbefalte innlegg

Mtv har:

JackAss..

Pimp My Ride..

Viva La Bam..

Det er noe å ha det! ;)

Like lett å laste det ned. MTV har så mye reklame at det er håpløst å se noe der. Begynner å bli ganske mange år siden MTV var noe bra. Så det gjør meg mindre enn lite at det endelig forsvinner.

Men MTV2 var bra, nesten bare rock og tyngre musikk, og nesten totalt reklamefritt. Det lå på en eller satelitt for 4 år siden. Men vet ikke hva som skjedde med den kanalen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Like lett å laste det ned. MTV har så mye reklame at det er håpløst å se noe der.

Jeg er vel en av de få igjen her til lands som sitter med ISDN, så det kan bli en smule tricky å laste ned episoder av Pimp My Ride.

En kompis av meg sa at Canal Digital hadde en avstemning om MTV skulle få bli, men 8% av de som stemte var under 30 år. Kan det stemme? Det ville jo blitt det samme om folk i aldersgruppen 15-20år skulle stemme om BBC Food skulle få bli.

Lenke til kommentar
Like lett å laste det ned. MTV har så mye reklame at det er håpløst å se noe der.

Jeg er vel en av de få igjen her til lands som sitter med ISDN, så det kan bli en smule tricky å laste ned episoder av Pimp My Ride.

En kompis av meg sa at Canal Digital hadde en avstemning om MTV skulle få bli, men 8% av de som stemte var under 30 år. Kan det stemme? Det ville jo blitt det samme om folk i aldersgruppen 15-20år skulle stemme om BBC Food skulle få bli.

Nei det blir ikkje det same, Viss ikkje dei som hadde stemmerett deltok så blir konsekvensen at deira stemme ikkje tel med.

Det er akkurat det same som å klage på alle dei dumme politikerene som sitter på stortinget, "Dei gjer jo ingenting for meg og mi gruppe". Hadde ein brukt stemmertten sin så hadde nok resultatet vore anderledes.

Det blir syting på eigen innaktivitet og ikkje på valget.

Lenke til kommentar

Hvis MTV hadde vært slik den var for 10-12 år siden med masse musikk og show som fokuserte på ulike musikksjangre hadde jeg ønsket å beholde kanalen. I tillegg spilte de jo et bredt utvalg av låter i tillegg til de opplagte listetoppene som bør være med. Idag er det jo kun listetoppene som spilles - når de en sjelden gang spiller musikk da ;)

MTV idag er jo ren søppel-TV, kan ikke fatte at de ikke har beholdt en nogenlunde ren musikkanal - på toppen av det hele må det da være billigere å kjøre musikk døgnet rundt enn masse dårlige egenproduksjoner.

I bøtta med den sier jeg.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

De gangene jeg så på MTV var for leeenge siden.. Rundt 1990, en gang..

Da Headbanger's Ball og Beavis and Butt-head gikk! :w00t:

..når jeg (kjapt) trykker meg forbi MTV i disse dager, så er det jo bare "gangstaz and bitches" der..

MTV har, etter min mening, blitt ett enetse jag i å vise mest mulig hud! :sick:

..what the fuck happend to music!?

Lenke til kommentar
Beavis and Butt-head gikk!

Det går enda..

-------------------------------

Men skal de ikke bytte det ut med VoiceTV? Iallefall så er det den største drittkanalen, sms chat og rap hele dagen. Vi har nok sms-chatter (nrk2, tv2ekstra).. Jeg stemmer iallefall for MTV over VoiceTV

Lenke til kommentar
Men MTV2 var bra, nesten bare rock og tyngre musikk, og nesten totalt reklamefritt. Det lå på en eller satelitt for 4 år siden. Men vet ikke hva som skjedde med den kanalen.

MTV2, som i min mening var verdens beste musikk-kanal, ble fjernet fra Telenors Thor-satellitt for noen år siden (kan ikke helt huske nøyaktig når). MTV2 sendte KUN musikk 24/7, uten reklame og idiotiske VJ-er. Musikken var dessuten av det litt alternative slaget, og ikke den vanlige listepop-en. Man kunne for eksempel komme over top 10 Spike Jonze, og andre gobiter. Hvorfor fjernet Telenor denne fra satellitten sin? Tja, hvem vet. Jeg husker bare at den en dag bare forsvant, og at det kom 3 Big Brother-kanaler i stedet. Tror aldri jeg har vært så irritert på Telenor som da. Jeg sendte utallige mailer, men fikk aldri svar. Jeg kommer til å skrive under på denne kampanjen, men ikke fordi jeg nødvendigvis vil savne MTV. Nei, jeg skriver under på grunnlav av hva Telenor faktisk har gjort her. De har laget en "falsk" undersøkelse, og påstår at ingen vil ha MTV. Sannheten, er meg bekjent, at MTV og Telenor har kranglet om priser. Slik behandling finner jeg meg bare ikke i, og er nok en grunn for meg for å skaffe meg parabol med piratkort. Telenor vil aldri få en krone mer av meg så lenge jeg lever.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Jeg så en del på MTV i 90-91, da jeg var i militsen og ikke hadde spesielt mye å gjøre. Jeg husker også godt Headbanger's Ball og Beavis & Butthead. Slik MTV fremstår i dag vil jeg sitte i første rekke når de brenner og synker som den gjennområtne kommersbalja det har blitt. Av og til prøver jeg å se på det, men reklamen og annen søppel gjør meg irritert nok til å zappe videre. "Pimp my ride" var bare morsomt de første gangene. Det var litt underholdende med episoden hvor programlederen åpenbart var høy på ett eller annet og de andre desperat forsøkte å skjule det. Jeg tror neppe det var influensa..

Som sagt var MTV mye bedre før. At noe er kommersielt betyr ikke nødvendigvis at det er dårlig, men graden av kommersialisme de har prestert å stappe inn i kanalen er nesten uvirkelig. Ingen over, ingen ved siden. Til og med TV3 blir smågutt i forhold, haha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...