rgj Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Hmm... dette må være svindel: -- Link fjernet av moderator -- Må det ikke? "Noen av produktene kan ikke registreres..." osv Endret 10. juni 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Må ikke OEM software selges sammen med hardware? Edit: skrifeleif Endret 9. juni 2005 av EskimoBob Lenke til kommentar
TMH Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Snodig side. Prisen faller ikke så mye selv om det ikke er retail. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 oem priser er jo en del lavere, men som nevnt må de jo bundles med cpu eller noe. Virker for godt til å være sant ja =9 Men hvis noen har lyst til å prøve... Lenke til kommentar
MiniX Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Ingen postadresse. Ingen oplysninger om hvlket land de holder til i. 4 "privatpersoner" som sier hvor bra sida er. Rimlig sikker på at jeg har fått spam om denne sida. Tror jeg ville holdt meg langt unna. (og ja... OEM må selges sammen med hardware) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Regner med at man enten ikke får tilsendt noenting, får kortet tappet eller så får man bare en piratversjon. Tanken bak dette er derimot ganske god. Det burde være mulig å få solgt OEM-versjoner som f.eks. ble bundlet med en pakke tyggis eller noe annet ubetydelig hvis softwareleverandøren ikke sjekker hvilke produkter man bundler det med. Hadde ikke det vært fett? Endret 9. juni 2005 av jorgis Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Det burde være mulig å få solgt OEM-versjoner som f.eks. ble bundlet med en pakke tyggis eller noe annet ubetydelig hvis softwareleverandøren ikke sjekker hvilke produkter man bundler det med. Hadde ikke det vært fett? Hehe Lenke til kommentar
ftrydal Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Dette er helt klart salg av piratkopiert software... de oppgir seriekodene i FAQ'en og opplyser at man ikke trenger å registrere XP for å få automatic updates. MS kommer vel snart og tar dem!! :-) Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Vel, OEM er jo programvare som kommer med ny maskinvare. Mener å erindre å ha sett OEM programvare hos komplett, men at det kun ble levert ved kjøp av ny PC. Minimum var vel nytt hovedkort, cpu, ram og hd tror jeg. Hvis denne siden plutselig kan selge OEM programvare så er det vel et eller annet ulovlig på gang, eller så operer de en plass der de på en eller annen måte gjør det lovlig. Jeg ville i alle fall ikke satset pengene mine på det. Hvorfor? Jo, fordi at selv om du kjøper OEM programvare så har du rett på en del ting, akkurat slik som de som kjøper programvaren for seg selv. Du har krav på de samme oppdateringene og den samme servicen som vanlige kjøpere. Grunnen til at OEM er så billig er jo rett og slett for å øke salget av maskinvare og programvare. Hvis du skulle betale 5000 ekstra (eller mer) for å få programvare med en ferdigbygd PC så ville jo ingen kjøpt pc'er med programvare. Enkelt og greit. [edit: ser at mange skrev samtidig med meg - og kom meg i forkjøpet... ] Endret 9. juni 2005 av Tresprit Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Dette er helt klart salg av piratkopiert software... de oppgir seriekodene i FAQ'en og opplyser at man ikke trenger å registrere XP for å få automatic updates. Hehe. Sitat fra FAQ'en: Q: When I try to install Office XP Professional, I get a message saying that the KEY is an invalid one. A: To install Office XP Professional you are to do the following: Launch Setuppls.exe file located in the root directory of the disc, then enter the provided Key when the system requires it. Please, keep in mind that the Key you get is valid for the installation of all the components of the CD. In case you choose one of the component programs and insert the Key, the system may display an error message saying that the Key is an invalid one. Typisk piratgreie. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Slik mail havner automatisk i spammen hos meg Ja det er svindel til de grader.. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg sendte like godt en epost til Piracy-avdelingen i Microsoft. Kanskje de ikke blir så glade for det. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Det holder å bundle med en mus av aller enkleste slag for at den skal kunne selges lovlig som OEM. Edit: Tror ikke Microsoft sender ut OEM-plater for Win 95 eller NT 4.0 lenger. Endret 9. juni 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Snakk om åpenlyst salg av piratvarer då. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Og siden vi nå er enige om at dette er piratkopier stenger vi denne tråden og fjerner linken så ikke svakere sjeler fristes over evne. Geir Endret 10. juni 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg