Samael Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Hehe, ja jeg skjønner jo det jeg også, men det var vel ett veeeldig kamuflert spm, slik som "hva er forskjellen på de" eller "kan du forklare hva forskjellen er" Å ja, kan dessverre ikke få det på norsk, siden jeg er for lat til å oversette, men. Nope, Satan, is Satan, Lucifer is Lucifer, they were associated with each other through a misreading of Isaiah 14:12, where the text actually talks of the Morning Star(Helel), not Satan. Besides, there are a lot who think that Lucifer was Satan's name in Heaven, well, it's not, Satanael/Satanel/Satanail was Satan's name in Heaven, which is confirmed in the Books of Enoch, a series of texts that predate the Bible, which makes it canon, as for Lucifer, I'm not sure since there aren't any texts (I think, which mentions that. But Lucifer's angelic name can be estimated back to Helel(Lightbringer) the Morning Star. And they are pretty different; Satan was the Angel of Judgment, and Lucifer was an or The Angel of Beauty, Brilliance, Grace, Light, the Morning Star, Music, Poetry and Song. Their angelic orders are different too; Satan was of the order of Seraphim, The Head of the orders of Virtues and Powers, and The Chief of the order of Archangels. Lucifer was of the order of Cherubim and Principalities and Archangels. Satan was the one who tested Job, Lucifer had nothing to do with it. Lucifer refused to worship Adam, and he enticed Satan into joining him. Furthermore, Lucifer is the Emperor of Hell, Satan is the Overlord, and to prove something more, Beelzebub was the Emperor before Lucifer, after he allowed Jesus to take Adam and the other "saints in prison" from Hell to Heaven, as said in the Gospel of Nicodemus. So there is no coincidence. And, Satan is the Devil. His name means adversary or obstructer, and Devil, from diabolos, means accuser, which is kind of the same, they were intended that way, because of the meaning of Satan. Så det er det, det er noen andre ting også, men de er ikke så relevante. Jeg vil også peke ut at det var en engel ved navn Samael som var slangen som fristet Eva, det var ikke Satan. Endret 26. juni 2005 av Samael Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Men da klarner det BTW: Tok den testen din nå The Dante's Inferno Test has banished you to the Second Level of Hell! Here is how you matched up against all the levels: Level | Score Purgatory | Very Low Level 1 - Limbo | Moderate Level 2 | Very High Level 3 | High Level 4 | Moderate Level 5 | Low Level 6 - The City of Dis | Very High Level 7 | High Level 8- the Malebolge | Moderate Level 9 - Cocytus | Low Så dumme SPM da.. "Are You Overwight" hva har det med hvor godt menneske du er? HALLO liksom.. Og, hvorfor gjentok de seg selv med spørsmålene? de bare brukte noen andre ord.. EDIT: Er dette bra eller dårlige resultater? Endret 26. juni 2005 av Mammuten Lenke til kommentar
Samael Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Hehehe, du ende visst sammen med de kåte svina . Lenke til kommentar
Samael Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Woohoo Jaja, jeg synes ikke akkurat at det er noe å juble for, men . Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Nei, du skal vel ikke ha seksuelt samleie føre du er gift du? Eller? Lenke til kommentar
Samael Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Nei, du skal vel ikke ha seksuelt samleie føre du er gift du? Eller? Det bryr jeg meg ikke om, tror ikke jeg skal det i det hele tatt, og ikke på grunnlag at jeg er Kristen, dessuten, jeg er ikke så Kristen. Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) feilpost av alle ting.. Endret 26. juni 2005 av -mAdz- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå