Gå til innhold

Dante's Inferno, hvor i Helvete ender du opp.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Dante's Inferno Test has banished you to the Fifth Level of Hell!

Here is how you matched up against all the levels:

Level | Score

Purgatory | Very Low

Level 1 - Limbo | Very Low

Level 2 | Low

Level 3 | High

Level 4 | Very High

Level 5 | Very High

Level 6 - The City of Dis | Very High

Level 7 | High

Level 8- the Malebolge | High

Level 9 - Cocytus | High

*Nynne på Hammerfall´s Take the black*

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar

Oj, og jeg som svarte oppriktig. :hm:

Ninth Level of Hell - Cocytus

This is the deepest level of hell, where the fallen angel Satan himself resides. His wings flap eternally, producing chilling cold winds that freeze the thick ice found in Cocytus. The three faces of Satan, black, red, and yellow, can be seen with mouths gushing bloody foam and eyes forever weeping, as they chew on the three traitors, Judas, Brutus, and Cassius. This place is furthest removed from the source of all light and warmth. Sinners here are frozen deep in the ice, faces out, eyes and mouths frozen shut. Traitors against God, country, family, and benefactors lament their sins in this frigid pit of despair.

Lenke til kommentar
Ble litt skuffet, forventet meg at det skulle være litt mere synd i helvete enn det som blir oppgitt.

Hva mener du?

Tok den en gang til:p hmmm det er litt skremmende  :hmm:

Da bør du lese selve greia, den er noia den.

Oj, og jeg som svarte oppriktig. :hm:

Kanskje det er det som er problemet, hehe.

Til NothgaliC: Kort sagt, det som står i den guddomelige komedien er ikke teologisk og mytologisk lære. Å tro at det er religion som forårsaker lidelse er mildt sagt naivt, mennesker forårsaker lidelse, og påenget med religion er å fri oss fra den slags, og, mennesker er ikke på noen måte spesielle eller mer verdt, vi er svake og patetiske, og alt annet har mer rett til å leve enn oss.

Dessuten, alle som forkaster slikt er, mildt sagt, fjols, jeg kan forsikre deg at uten ting som religion så ville verden vært mye mer jævlig en det er nå, og det kommer ikke noe godt ut av 100% "realistisk" og tvilsom tenkning . Vi skal ta lære av fortiden for å forbedre fremtiden, og vi kan si ha det bra til en god fremtid hvis vi fokaster fortiden.

Så, la oss leve for en bedre fremtid.

Og, Nazisme kom ut av at Hitler var en syk narkoman tulling, ikke noe religion inneblandet der :thumbup: .

Endret av Samael
Lenke til kommentar

det er nok ikke så mye som viser til at Hitler var den store narkomanen, men *still*= Nazismen ble jo til på grunn av at visse folk hadde et ønske om en verden uten jøder, negrer og andre folk utenom dem selv.. Ikke bare fordi Hitler var en syk, syk mann..

Lenke til kommentar
det er nok ikke så mye som viser til at Hitler var den store narkomanen, men *still*= Nazismen ble jo til på grunn av at visse folk hadde et ønske om en verden uten jøder, negrer og andre folk utenom dem selv.. Ikke bare fordi Hitler var en syk, syk mann..

Nei, det er ikke helt sikkert, men det er blitt funnet sterke bevis på at Hitler rusa seg på litt av hvert.

Det andre stemmer jo delvis, men land som Japan støttet ikke Nazistene av den grunn, det er jo også alltid flere årsaker.

Lenke til kommentar

Fourth Level of Hell

Just before the river Styx is the Fourth Level of Hell. Here, the prodigal and the avaricious suffer their punishment, as they roll weights back and forth against one another. You will share eternal damnation with others who either wasted and lived greedily and insatiably, or who stockpiled their fortunes, hoarding everything and sharing nothing. Plutus, the wolf-like demon of wealth, dwells here.

Humre

Lenke til kommentar
Til NothgaliC: Kort sagt, det som står i den guddomelige komedien er ikke teologisk og mytologisk lære. Å tro at det er religion som forårsaker lidelse er mildt sagt naivt, mennesker forårsaker lidelse, og påenget med religion er å fri oss fra den slags, og, [strong]mennesker er ikke på noen måte spesielle eller mer verdt, vi er svake og patetiske, og alt annet har mer rett til å leve enn oss.[/strong]

Dessuten, alle som forkaster slikt er, mildt sagt, fjols, jeg kan forsikre deg at uten ting som religion så ville verden vært mye mer jævlig en det er nå, og det kommer ikke noe godt ut av 100% "realistisk" og tvilsom tenkning . Vi skal ta lære av fortiden for å forbedre fremtiden, og vi kan si ha det bra til en god fremtid hvis vi fokaster fortiden.

Så, la oss leve for en bedre fremtid.

Kristendommen i gåseøyne. Mennesket er ondt. Et onde som må frelses og reddes fra å havne i helvete. Og det er vår egen skyld (syndefloden). Makan til menneskesyn skal man lete lenge etter!

Og, Nazisme kom ut av at Hitler var en syk narkoman tulling, ikke noe religion inneblandet der

Her ser vi hvor historiekunnskapen din stopper.

1. Religion var i utgangspunktet ikke innblandet, nei. Men det kan vel nevnes at kirken støttet fascismen.

2. Nazisme har nesten INGEN ting med at Hitler var gal. Det var helt andre faktorer som faktisk hadde noe å si. Hitler var heller ikke gal i mine øyne, bare overbevist om at noe var det rette, som jeg og du nok er overbevist om at forskjellige ting er det rette og det beste for menneskene.

3. At Hitler var narkoman er spekulasjoner. Dessuten er det mildt sagt uinteressant.

4. Å legge skylden på Hitler er faktisk farlig! Det mener jeg! Ved å gjøre dette pålegger man skylden på et menneske, man bortforklarer viktigte årsaker med en person. Man overser ideologien og det som faktisk lå bakom, det som faktisk var viktig. Hitler var bare en nikkedukke for en mektig og farlig ideologi. Ved å bruke han som årsak ufarliggjør man ideologien, man prøver å unngå "gale" folk fra å komme til makten, men overser at ideologien faktisk er det som må unngås!

5. Det var mange årsaker til nazismens framvekst. Én årsak var at Tyskland hadde fått den fulle og hele skylden etter Versaillestraktaten, og ble tvunget til å betale enorme erstatninger, gi fra seg land, samt ruste helt ned. Det tyske folk følte at all skyld ble urettmessig lagt på de, og de måtte ta konsekvensene av en krig ført fra flere sider. Dessuten var demokratiet i Tyskland på denne tiden i problemer, det var ustabilitet, noe nazistene utnyttet. Hitler fikk gjennom disse problemene ført fram at han skulle få mer makt for å stabilisere politikken. Men når man først hadde gitt Hitler og nazipartiet makt gikk det bare videre.. Dessuten var det jo veldig fristende med stormaktspratet til Hitler, om å gjenreise Tyskland som stormakt. Dermed måtte de ta tilbake land de hadde eid før, nabostatene. Det var nok der krigføringen startet. I den nazistiske ideologien (som er en del av fascismen) er også en stor del at staten skal være sterk, stabil og effektiv. Dermed følger ensretting for å unngå diskusjoner som bare skaper splid. Men mange andre årsaker spilte også inn!

Så da ble det du sa ganske så meningsløst?

Lenke til kommentar

Vel, jeg bare oppsummerte at Hitler var til sist en gal mann i hva han gjorde, hva du en må synes om min formulering er irrelevant, siden jeg kan ganske så mye om andre verdenskrig og alt det der.

Der siste jeg sa var kanskje meningsløst, men alt han jeg sa er for det meste sant, trengs ingen Konfusius til å skjønne det.

Lenke til kommentar

Ja du sa at Hitler var en gal mann, men du sa altså også at Nazismen sprang ut av Hitler som en gal mann. Noe som selvsagt er feil.

Forøvrig er dette ganske off-topic. Ville bare klargjøre det, det er viktig å ikke fokusere FOR mye på personen Hitler når det gjelder nazismen.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, men jeg bare sa ting kort og enkelt siden Nazismen var ikke fokus i en diskusjon som allerede var offtopic.

Det var mange ting som var skyld i Nazismens opphav, og jødehat var jo gjennomsyret gjennom verdens historie for lenge siden, samme med alt annet.

Men Hitlers intensjoner var kort og konsist galskap, men ikke gal som i sinnsykdom da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...