Hurricane-bf.no Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg har prøvd å klokke i BIOS men det funker ikke fordi det er jeg har en slags "barne sperre". Er det noen som vet om noen 3 parts programer som jeg kan bruke ? er det på noen måte mulig å omgå denne speren ? Riggen min: Hovedkort MSI MS-6524 / 6701 / 6741 CPU: Intel Pentium 4, 2666 MHz (20 x 133) Vifte: Ligger på 2123 RPM Grafikk kort: 6800 Ultra Ram: Kingston 1024mb DDR PC 3200 Kingston Lenke til kommentar
Lesst Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Har hoert om et som heter COOLfsb trur jeg, men det er gammelt da. Trur ikke det finnes noen nye overklokking prog. Men hvis det er noen som vet av et som er nytt og funker, plis tell me! Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hender vel at en biosoppdatering kan fikse sånne sperrer... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Dessvere trådstarter.. Svært mange mATX hovedkort (du har vel dette?) har ikke mulighet for klokking av FSB. Kall det gjerne "barnesperre", men slike HK er gjerne for OEM-markedet..eller for de som skal ha en liten "stue-PC" i ett micro-ATX kabinett, med svak PSU..etc. Da blir gjerne strømkretser på HK ikke dimensjonert for klokking.. Dette har jeg opplevd flere ganger... F.eks. på i865PEM2-ILS.. som i utgangspunkter har ett godt chipset.. så var det mulig å klokke greit med Northwood.. Fra og med Bios-revisjon som støtter Prescott var den muligheten tatt vekk.. Klokking av en Prescott krever så mye effekt at HK vil "brenne". Dette gjelder også en del HK fra Aopen. I tillegg finnes det som regel ikke versjoner av ClockGen som gir deg mulighet til å klokke fra Windows da slike HK gjerne har egne (sære) PLL'er (klokkegeneratorer).. Endret 10. juni 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå