Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal CD-skifteren ha strøm hele tiden?

Anbefalte innlegg

Har en Original Volvo CR-905 radio med kasset og cd skifterstyring. Til denne er det koblet en original Volvo Cd-skifter. Det jeg lurer på er om noen vet om denne CD-skifter skal ha strøm koblet til hele tiden eller bare få strøm nåe tenningen er på? Slik som den er koblet nå tror jeg bare den har strøm når tenningen er på, og jeg må da skru på tenningen før jeg kan bytte cder og den husker heller ikke hvilken Cd eller spor jeg var på hvis tenningen står av mer en ca 5 sekunder som da gjør at den begyner på spor en på cd 1. Er det radioen eller skifteren som pleier å huske hvor den var sist? Noen som vet om cd-skiftere normalt skal ha noe strøm hele tiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant en bruksanvisning til Pioneer på internett der baksiden med tilkoblingene lignet ganske mye på min cd skifter. Sto der at den skulle ha strøm hele tiden uansett hvordan tenningen sto, så koblet det slik at den har strøm hele tiden nå. Så nå husker den akkurat hvor jeg var på cden etter å ha stoppet bilen. Husker også at cd skifteren i den gamle Volvo S40 som vi ettermonterte hadde strøm hele tiden siden vi kunne skifte cd uten tenningen på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...