Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med port forward

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare gjør som det står på siden! Har den samme routeren, og må si at det ikke er mye mer annet enn å bare gjøre som det står på siden.

IP'en din: Start-kjør-cmd-ipconfig

og værsåsnill... IKKE BUMP på et kvarter!!

Endret av King_mephisto
Lenke til kommentar

Minner om retningslinjene og nettiketten, som sier:

Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Bumps av typen ”*bump*” tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post og maksimalt to stykker sammenlagt.

Geir :)

Lenke til kommentar

takk for hjelp så langt, men håper på litt hjelp til.

Nå har det seg slik at jeg fikk åpnet porten til bitcomet på routeren, men enda er lastingen utrolig træg. på den ene maskinen så er det ca 20 kb.sek og den andre har maks 10 kb.sek. Bruker to forskjellige virus programmer, bitdefender og norton internet security 2005.

I bitdefender satt jeg det til å åpne den aktuelle port, og min ip inn der den spurte om det.

i Norton så finner jeg ikke noe sted jeg kan åpne porter, men har satt bitcomet til å ha fri tilgang, men speeden her er som nevnt maks 10 kb.sek.

Har dere noe annet jeg må sjekke også?

Håper dere kan hjelpe meg litt videre mot å få tilbake en god hastighet igjen...

Lenke til kommentar
og siden jeg har to pcer som har bitcomet installert, så må jeg vel åpne portene på begge pcene?

da er problemet det at jeg ikke får åpnet samme porten to ganger....

skal det være slik da?

Det stemmer det, du kan ikke peke en port på 2 interne ip-adresser.

Det du da må gjøre er rett og slett å skrive inn en annen port i bitcomet konfigurasjonen, og så åpne denne i routeren mot ip på maskin2! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Og bruk for guds skyld ikke DHCP tildelte ip-adresser. Sett statiske adresser

Stemmer. Bliir litt leit å forwarde om du bruker DHCP, mister liksom litt av vitsen da :p

Lenke til kommentar

tror ikke jeg har fått det til ordentlig---vil liksom ikke over 30 kb.sek, og det har stått på en god stund nå.... hender den er oppe i 50+, men den detter så ned igjen...

en liten update på hva jeg har gjort (og kanskje ikke gjort):

på routeren har jeg åpnet port 12242, og satt 12242 som lytteport i bitcomet.

i bitdefender har jeg under port; satt any...

QUOTE (Nismo @ 10/06/2005 : 18:02)

Og bruk for guds skyld ikke DHCP tildelte ip-adresser. Sett statiske adresser

Stemmer. Bliir litt leit å forwarde om du bruker DHCP, mister liksom litt av vitsen da tongue.gif

det er jeg usikker på, men hver gang jeg restarter pcen og sjekker ipen min er den det samme...

Lenke til kommentar
tror ikke jeg har fått det til ordentlig---vil liksom ikke over 30 kb.sek, og det har stått på en god stund nå.... hender den er oppe i 50+, men den detter så ned igjen...

Slik er P2P-programmer, du kan ikke laste ned raskere enn summen av det andre lastet opp.

det er jeg usikker på, men hver gang jeg restarter pcen og sjekker ipen min er den det samme...

Hvis du går inn på DHCP-konfigurasjonen på routeren, og krysser av for Fix, så får maskinen den samme IP-adressen hver gang.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...