Aalton Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Heisann, Jeg skal ha meg ny Pc mot slutten av sommeren, men jeg er noe i tvil når vi snakker om Hovedkort. Da jeg har kikket på et Abit AL8, men undrer litt over at dette er det eneste kortet med DDR2 støtte og PCI-E, men muligens dette skyldes at EMT64 er litt nytt enda? Men saken er den at jeg er i tvil på om jeg skal kjøpe dette Abit kortet eller vente på noe? Hvis det er andre gode HK til EMT64 som støtte, DDR2, S-ATA II, PCI-E og har Integrert lyd og LAN så må du bare poste i vei forslag. OT er ikke tillat, og hold en sakelig tone. Vennlig hilsen, Omy Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 ABIT AW8-MAX ... har alt inkl. det nye 955x chipsettet til Intel som også støtter dual core. Link: http://www2.abit.com.tw/page/en/motherboar...A775&DEFTITLE=Y Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Takk for hjelpen, da får jeg se om jeg ikke kjøper dette. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) ASUS P5LD2 - hovedkort - ATX - 945P burde kunne være et alterantiv. Samme brikkesett som Abit AL8, og ca 100 kr lavere pris. eller ASUS P5WD2 Premium - hovedkort - ATX - i955X, som tilsvarer i stor grad Abit AW8-Max Ellers kommer MSI med både 945P og 955X kort i løpet av kort tid. Må regne med at EpoX og Gigabyte også kommer med tilsvarende kort. Om det er verdt å betale kr 500 mer for 955X skal ikke jeg uttale meg om. Som du ser, du får litt å velge i. Virker pr dato faktisk som ASUS sitt 955X kort er best spesifisert, og har lavest pris. Ingen av kortene har vifte på brikkesett Endret 13. juni 2005 av Bolson Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Altså, har det noen stor innvirkning på ytelsen at hovedkortet ikke har vifte på brikkesett? Forresten, noean som har erfaring med det integrerte lydkortet på de hk-ne? Så at Lydkortet - Intel HD Audio - 7.1 surround virker jo bra, tester noen? Det skal ikke diskuteres annet enn intel's integrerte lydkort Endret 13. juni 2005 av Omy Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Altså, har det noen stor innvirkning på ytelsen at hovedkortet ikke har vifte på brikkesett? Har ingen betydning for ytelse. Men støynivået er ofte betydelig lavere, i og med at viftene på brikkesett ofte er små og sinte (høy RPM). Jeg prøver alltid å unngå vifter på brikkesettet. Referansekortene til Intel har heller ikke vifte, så trolig har Intel klart å lage brikkesettene kalde nok. Både ASUS og ABit bruker skikkelige passive kjølere, særlig ABIT sin er interresant, da den leder varmen til baksida av kabinettet. Men løsningen medfører at man må ha et spesielt kort for lydkontaktene. Når det gjelder Intel HD Audio - aner ikke, men det er vel noen i forumet som har HK med Intel HD Audio. Skal være meget bra, etter hva som hevdes, særlig når signalet sende digitalt til en skikkelig dekoder/forsterker. De analoge utgangene på kortene kan vist variere noe. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Okay, så det du mener er at brikkesett uten vifte er like bra som de med? Og da har det altså ingenting og si, takk for info'n Intel HD-Audio virker jo bra etter hva du sier, men er det ingen som har noen tester eller erfaring med dette lyd systemet på HK'a? Omy Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Noen tester - men vær oppmeksom på at dette er syntetiske tester med spektrometer etc, og går ikke på lytteropplevelser. Digit Life Toms Hardware Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Abit AW8-Max har Dolby sertifisert lyd (lyd-delen sitter forresten på et eget kort som minimerer støy fra hovedkort; noe som er et utbredt problem) Endret 15. juni 2005 av Uberbox Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Foresaker dette et spesielt støy problem? Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Asus P5ND2-SLI Deluxe Dette er ett hovedkort med fart i, veldig bra overklokkings egenskaper også. Klokker veldig lett uten problemer, veldig stabilt også! Annbefalles til 1000. Noen minus - Litt dyrt - Chipset kjøler blir veldig varm Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Foresaker dette et spesielt støy problem? Mange hovedkort sliter med støy på mikrofon inngangen og sus på høyttaler utgangen ved høyt volum. At Abit nå har begynt å legge lyd-chippen på et eget kort er smart. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Foresaker dette et spesielt støy problem? Mange hovedkort sliter med støy på mikrofon inngangen og sus på høyttaler utgangen ved høyt volum. At Abit nå har begynt å legge lyd-chippen på et eget kort er smart. Altså utifra det sier så er ikke det kortene med Integret Lyd i selve kortet noe og satse på? Bedre og gå for de som har lyden på eget kort? Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Foresaker dette et spesielt støy problem? Mange hovedkort sliter med støy på mikrofon inngangen og sus på høyttaler utgangen ved høyt volum. At Abit nå har begynt å legge lyd-chippen på et eget kort er smart. Altså utifra det sier så er ikke det kortene med Integret Lyd i selve kortet noe og satse på? Bedre og gå for de som har lyden på eget kort? Ja, eller kjøpe et eget lydkort og disable det som er på hovedkortet. Har selv nettopp kjøpt et Abit AN8 Ultra (AMD, socket 939) og der er lyd delen på et eget kort. Ingen støy. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Siden tankene har endret seg ønskes denne tråden stengt. Endret 19. juni 2005 av Omy Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Stenges etter ønske fra trådstarter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg