Gå til innhold

feilmelding; minne skadet?

Archeron

Anbefalte innlegg

Etter at brodern har klaga på at pc'en slår seg av automatisk når han spiller diverse spill kom jeg idag over dette i diverse krasj-logger i warcraft 3-mappa (som er det spillet han spiller oftest).

"

This application has encountered a critical error:

FATAL ERROR!

Program: c:\program files\warcraft iii\war3.exe

Exception: 0xC0000005 (ACCESS_VIOLATION) at 001B:6F2A0939

The instruction at '0x6F2A0939' referenced memory at '0xFFFFFFFF'.

The memory could not be 'read'.

"

dette er starten på loggene. ellers står det masse hex-koder og diverse fil-navn. kan dette bety at det er noe feil på minnet/ram'en?

noen som har peil på krasj-logger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samma feil her, har vannkjøling på systemet mitt og det har funka utmerket fram til for ca litt over en mnd sia. Skifta da til twinmos 1024..... Temperaturene mine er det ikke noe i veien med! skjer meg i cs:s siden det er det jeg spiller mest. Det skjer også om jeg klokker opp eller er uklokka. Har også begynt å få ei melding under oppstart (av og til) som sier : cpu has change,please check soft menu or press f1 to continue. Se signaturen om de lure på maskinvaren min. Kan også legge til at maskina er ny formatert,ca 2-3uker. Kjøre og har ad-aware samt avast antivirus,begge har ikke funnet noe. Skal etter litt lesing rundt på forum idag,kjøre memory-test og bytte til den gammle geil 512 golden dragon rammen min og se om samme feil skjer med de.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

God morgen, kjørte noen runder med memory testing igår kveld på twinmos 1024gb rammen. Fikk ingen feil på de,bytta ut til de gammle geil 512 brikkene mine og kjørte også memtest på de. På de fikk jeg heller ikke feil,men det rare.. maskina starta faktisk opp raskere enn med twinmos og cs:s starta raskere opp til server på nett.. men sånn generelt ellers såg jeg at de var litt treger da,for likevel er jo de bare 512mb da. Og jeg klarte ikke å få den feil meldinga om at ram "ikke kunne være read" igår. Så det er jo bra da. Men at windows og oppkobling til cs servere starta kjappere det skjønne jeg ikke. Har noen noe forklaring på dette, og på den feilmeldinga som kom på twinmos-rammen?

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...