Gå til innhold

To explorer.exe er det bug eller virus?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er nok et virus da kanskje.

Hvor mye ram bruker de i ram i forhold til hverandre?

Her er screenshot eg tok.

 

Jeg gikk på internett og tok fire forksjellige online virus check,Trojan checker....men fant ikke noe i memory eller infiserte filer.

post-131-1118333242_thumb.jpg

Endret av chakl
Lenke til kommentar

Hva skjer hvis du prøver å lukke den 1?

For med en explorer.exe som er vanelig så blir skrivebordet og start meny og det borte og maskinen må kjøres via task manager.

Men om du prøver å lukke begge og åpne explorer.exe på nytt via kjør/run i taskmanager kommer begge på nytt da?

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis du prøver å lukke den 1?

For med en explorer.exe som er vanelig så blir skrivebordet og start meny og det borte og maskinen må kjøres via task manager.

Men om du prøver å lukke begge og åpne explorer.exe på nytt via kjør/run i taskmanager kommer begge på nytt da?

Fikk ikke lukket den manuelt.

Fordi trådløse ikke hadde forbindelse til internett og pcen virket ganske tregt, tok jeg å restartet den for 8 min siden.

 

Nå er det bare en explorer.exe, men er ennå i tvil på om det var en virus eller bugg, hva kan eg gjør nå?

 

 

Har ikke hatt infiserte filer med virus siden 2003, men nå dukker det plutselig frem noe rart. Og dei to explorer.exe var jo i samme WINDOWS\ og de var jo samme fil.

Lenke til kommentar

Tror det er litt feil der:

 

Note: The Explorer.exe file is located in the c:\windows\System32 folder. In other cases, Explorer.exe is a virus, spyware, trojan or worm! Check this with Security Task Manager.

 

 

Jeg har aldri hatt explorer.exe i system32 filen.

Har jeg kjørt windows med my.doom på 4år, man tror?

Endret av chakl
Lenke til kommentar
Flere brukere som bruker maskinen?

Nei, denne er secure private pc.

Denne skal være 100% virusfri.

Bruker den til transasjoner, bank dvs....faren min bruker den bare når eg er til stede(han er ikke proff altså).

Søsterne mine bruker den andre pcen, blir da vel LAN.

Endret av chakl
Lenke til kommentar
Du har ikke utforsker eller noe sånt oppe da?

For da kommer det en ekstra explorere.exe opp i taskbaren.

Så vidt jeg vet er det hverken bug eller virus.

Når jeg trykker på explorer skjer det ingenting, men når jeg trykker på explorer.exe dukker utforsk vinduet opp.

 

Er det ikke det explorer som er utforsk, mens explorer.exe er selve "skjermen"?

Lenke til kommentar
Kjør> msconfig>oppstart> noe spennende å se der ?

Ikke noe uvanlige oppstart nei.

 

 

EDIT! Når jeg trykker på en fil som heter newshell.exe som har samme ikon som explorer.exe, dukker det også opp en utforsk vindu.

Men hva er det explorer er for da, det skjer jo ingenting når jeg trykker på den.

Endret av chakl
Lenke til kommentar

Fant denne i et forum:

It is normal to sometimes have two instances of explorer.exe. They can run in seperate processes. Depending on the version of Windows and various plug-ins that may or may not be loaded into the Explorer process, it can take up different amounts of memory

 

Så det er neppe noe å bry seg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...