Earendil Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Det er vel uansett ikke lov til å låse noen inne? Nei, det kjem vel under friheitsberøvelse. Likevel vil eg tru at foreldra har lov til dette med borna sine når dei er under 18 år til ein viss grad. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Er det ikke noe slikt som Barn og unges kontakttelefon? 800 33 321 om jeg ikke husker feil. I verste tilfelle kan du ringe politiet, så kan evt. de gi deg forskjellige nummer du kan kontakte. Hater steforeldre (har mine grunner) Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Du får holde oss opdatert på hvordan det går med denne saken, utrolige trist. Begynner nesten å gråte litt Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Men ikke ring før du har fått tillatelse av jenta! det sier jeg bare til deg, ellers kan det vere bra viss du gjør det, for de fårstår det kansje enda bedre hvor "gæli" det er... siden en kamerat ringer og ikke jenta selv... Edith: Utrolig trist ja, får håpe det kan ordne seg.... Endret 9. juni 2005 av Litejk Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Ring til barnevernet. De prøver først å ordne opp før de gjør noe drastisk. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Ring til barnevernet. De prøver først å ordne opp før de gjør noe drastisk. Ja det hadde jeg gjort og. Ikke en gang spør hun. Ser du hun har det vondt så synes jeg du bør gjøre det uansett! Det er til hennes eget beste og er sikkert ikke noe gøy for henne og av den grunn vi lhun ikke blande inn barneværnet. Men om du ser det såpass ille så hadde jeg ringt dem og forklart dem situasjonen uten tvil! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Dette er et alvorlig emne. Vær så snille å hold innleggene litt saklige.Voldsbruk fungerer av nokså opplagte grunner veldig dårlig i sånne saker. Dere ville ikke føle dere bedre etterpå når dere så konsekvensene. EDIT: Siden noen ble fristet over evne til å sitere disse postene fjernet jeg dem like godt. Geir Endret 10. juni 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Litt update her nå! Har skrevet inn til det Klara Klok-greiene og får vel svar en gang.. Om jeg ikke får svar innen 4-5 dager ringer jeg bare til en eller annen hjelpetelefon! Hu nekter å gjøre det selv nemlig.. Off.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Drit i å vente. Ring nå, og hvertfall hør hva du kan gjøre. Nå vet jeg ikke om det er noen regler for dette, men det burde vært meldeplikt hvis du fikk vite om barn som ikke hadde det bra i hjemmet. Som regel skader det ikke om du ringer barnevernet heller, da vil hun mest sansynlig føle at noen er på hennes side. Og hvis stefaren fortsetter å være drittsekk etterpå er det sikkert lettere å ta kontakt, siden hun allerede har vært i kontakt med de. Forhåpentligvis vil stefaren skjønne at det ikke funker å oppføre seg sånn første gang barnevernet kommer på besøk, så blir han snillere, og alle får det fint. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) -- Her var det en som ikke hadde lest moderators innlegg ovenfor og så kom det en tullepost til. -- Endret 10. juni 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Jeg synes at du skal ta en prat med lærerne evt. mora. I første grunn synes jeg det er teit for ikke å si sykt at mora ikke reagerer på at et barn blir mishandlet og nærmer seg sykiske traumer osv. I andre grunn så tror jeg det er bedre at du snakker med lærerne og slår ned foten hvis de avviser deg og, for det er vel heller ikke lov å avvise noen som spør om slikt? Snakk med barnevernet (om du allerede ikke har gjort det) nå, som jeg ser i andre poster at du ikke har gjort... Og du sier at det er stefaren, hva med den biologiske faren? Hvis moren og faren er skilt så er det jo fult mulig at faren er fortsatt glad i henne og dermed kan gjøre noe... Foressten truer han henne\roper han til henne av grunner eller bare for moroskyld\jævelskap? Glisevask, denne tråden har fortjent en plass i signaturen min, så andre folk som ikke besøker OT-bare så ofte kan hjelpe deg og veninna di. Edit: Noe slo meg plutselig; når begynte lærere å avvise elever som har personlige kriser. Her er det noe som lukter vondt, noe med mora kanskje? Mulig jeg bare har sett for mange amerikanske serier men, hvorfor skulle ikke mora snakke med lærerne å si: "Du ikke skal bry deg om hva Kristina sier, hun er litt gal (f.eks)." Dette gjør hun for å beholde mannen sin slik at lærerne ikke ringer til barnevernet og alle er førnøyde unntatt Kristina. Jeg var litt oppspilt når jeg skrev dette, ikke for å være useriøs, iforhold til et så seriøst emne... Good luck, jeg har nok sagt meste av det jeg har å si i denne tråden. Endret 13. juni 2005 av Larzemannen Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Litt OT, men håper at navnet er et falskt navn og man ikke legger ut navnet til folk som man er venner med i en slik sak. Just a thought.. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Det er bare fornavnet, altså man ser ikke i telefon katalogen etter ei jente som heter Kristina, da får du cirka 1000 treff... Another thought... Edit: Barnevernets Hjemmeside... Endret 13. juni 2005 av Larzemannen Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Hun kan blandt kjennte identifiseres via trådstarter her, så fornavnet kan røpe.. Uansett, så er det egentlig ikke et dilemma for deg. Ring barneværnet og fortell dem situasjonen så tar de eventuelle avgjørrelser. Da kan du være sikker på at det riktige blir gjort! Uansett kjempe flott at du engasjerer og stiller opp for venner! Står respekt av det! Lenke til kommentar
MagE Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Troligt lurt og spørre vennina di før du ringer, Hvorfor oppfører faren seg slik? Har hun gjort noe??? Men bra at du prøver og hjelpe vennina di på den måten Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Har snakka med henne ja! Mora og lærerne avviser henne. Hyggelig at du har linka i signaturen! Håper dette går bra. Har ikke ringt ennå, av hennes eget ønske. Men når nevnte jeg at navnet er Kristina? Uansett er det ikke navnet hennes. Stefaren er borte for tiden, så hun nyter det maksimalt. Desverre finnes det lærere som ikke er helt klare i hodet for å si det sånn.. Har støtt på de jeg også! Situasjonen var litt kinky for meg også, fordi jeg var den eneste som visst om det men nå har jeg jo fått mange råd om hva jeg kan gjøre som kan føre til at det skjer en endring i hverdagen hennes! Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) beklager for min rask slutning, men det første som kom inn i hjernen min var å hente 5x XXL kompiser til hu og bare se på film elns. Om han skulle begynne å skrike eller oppføre seg dårlig, så skal jenta stå opp for seg selv. Om han tyr til vold eller "klikker", så har hu kompiser til å "backe" opp. Det som trengs egentlig er å knekke hans "WOA, JEG EIER ALLE" ego. Det er kilden til kreftene hans. Om en skal ta det litt "Jedi" style, så drar man inn barnevernet. Først så må du invitere hu ut ett rolig sted hvor dere kan snakke sammen bak en kald brus og snaks elns. Så må dere snakke sammen om hvordan dere skal gå frem, fordi det kan IKKE fortsette sånn. Om hun blir enig med deg angående barnevernet, søker du hjelp med noen rådgivere evt nettsteder (som hw.no f.eks) om hvordan en kan fremgå med "barnevernet" metoden. Husk at om du drar inn BV inn i bildet, så kommer han garantert til å bli en smule irritert. Da trenger du fysisk makt i store mengder som står klare til å forsvare. Vær så snill ikke dra inn våpen/slagsmål inn i bilde med mindre det er en ekstrem situasjon. Fordi om du gjør det unødvendig, kommer du til å skape problemer for alle. Mine 50 øre. Edit: husk at BV og politiet er dine venner her. Om ikke de støtter deg like godt som du vil, så er det hvertfall noe å forholde seg til, det hjelper ivertfall noe. Jeg er bare redd for at han skal banke henne opp når han får høre det om barnevernet. Kanskje det er en tanke at hun kan overnatte hos en annen og bo der en stund til det hele har kommet åntlig i gang? Jeg er ikke sikker. Endret 14. juni 2005 av MrLeftfield Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Edit: husk at BV og politiet er dine venner her. Om ikke de støtter deg like godt som du vil, så er det hvertfall noe å forholde seg til, det hjelper ivertfall noe. Jeg er bare redd for at han skal banke henne opp når han får høre det om barnevernet. Kanskje det er en tanke at hun kan overnatte hos en annen og bo der en stund til det hele har kommet åntlig i gang? Jeg er ikke sikker. Barneværnet gjør alltid det som de mener er lurest og hvis de informeres riktig gjør de det på riktig måte! Huisk dette er profesjonelle folk og ikke bare folk som gjør det du sier med sin myndighet! De vil ta avgjørelser og gjøre det riktige det kan du stole på og ta det helt med ro med. Sørg bare for å informere dem ordentlig! Ring gjærne anonymt til dem og rådfør deg! Det ville jeg gjort! Lenke til kommentar
royale Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg ble litt trist når jeg leste dette jeg... Ring barnevernet med en gang! Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hvordan går det? Håper virkelig at dette går bra! Dette er en lei sak... Lurer på hva som foregår oppe i hodet til slike folk/foreldre som slår og plager unger sine jeg!.....herregud! Lykke til! Stå på! Du er tydeligvis en god venn! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg