Gå til innhold

Gjøre deler av bildet mer/mindre gjennomsiktig?

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg, i PS, gjøre deler av ett bilde, eller layer, mindre eller mer gjennomsiktig. Vet at jeg har hoved Opacity'en, og hoved Fill(uten at jeg vet forskjellen på de to)

Men hvordan gjør jeg en del av bildet gjennomsiktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maske finner du nederst i layer-boksen. Firkant med lys sirkel inni. Trykk på den, så ser du at du får en helt hvit thumbnail til høyre for layer-thumbnailen. Hvis du så maler med svart i bildet blir det gjennomsiktig der du maler. Maler du med hvitt igjen blir det synlig igjen...

Lenke til kommentar
Maske finner du nederst i layer-boksen. Firkant med lys sirkel inni. Trykk på den, så ser du at du får en helt hvit thumbnail til høyre for layer-thumbnailen. Hvis du så maler med svart i bildet blir det gjennomsiktig der du maler. Maler du med hvitt igjen blir det synlig igjen...

Men når jeg da maler på bildet, blir det ikke no forskjell på bildet, ser kun sorte streker blir malt på den hvite thumbnailen til høyre for layer-thumbnailen :no::cry:

Lenke til kommentar

Og du har ikke disablet masken, eller noe? Er vel et kryss over thumbnailen da..

Eller har du et layer som ligger over, så du ikke ser det layeret som blir gjennomsiktig? Eller er layeret som blir gjennomsiktig over et likt layer? :hmm:

Lenke til kommentar
Og du har ikke disablet masken, eller noe? Er vel et kryss over thumbnailen da..

Eller har du et layer som ligger over, så du ikke ser det layeret som blir gjennomsiktig? Eller er layeret som blir gjennomsiktig over et likt layer?  :hmm:

Klarte det nå =)

Edit:

Men klarte ikke å lagre det, bler noe helt aent da...

Hvordan lagre det i gif fil ? Når jeg gjør det så forsvinner alt jeg har gjort osv..

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...