ka1ser Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Hvordan kan jeg, i PS, gjøre deler av ett bilde, eller layer, mindre eller mer gjennomsiktig. Vet at jeg har hoved Opacity'en, og hoved Fill(uten at jeg vet forskjellen på de to) Men hvordan gjør jeg en del av bildet gjennomsiktig? Lenke til kommentar
andm Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Du kan muligens bruke et viskelær med svak styrke? Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Eller lag en maske. Der du maler med svart blir det gjennomsiktig. Maler du med grått blir det selvfølgelig delvis gjennomsiktig. En fordel er at du enkelt gjør ting opak igjen med å male hvitt... Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Har selv PhotoShop 7 å lurer på hvordan jeg får eg bilde litt gjennomsiktig... Forsto ikke det med maske å viskelær.. Viskelæret, der fant jeg ikke ut hvor jeg stilte styrken.. Å fant ingenting med maske... Håper på svar. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Maske finner du nederst i layer-boksen. Firkant med lys sirkel inni. Trykk på den, så ser du at du får en helt hvit thumbnail til høyre for layer-thumbnailen. Hvis du så maler med svart i bildet blir det gjennomsiktig der du maler. Maler du med hvitt igjen blir det synlig igjen... Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Maske finner du nederst i layer-boksen. Firkant med lys sirkel inni. Trykk på den, så ser du at du får en helt hvit thumbnail til høyre for layer-thumbnailen. Hvis du så maler med svart i bildet blir det gjennomsiktig der du maler. Maler du med hvitt igjen blir det synlig igjen... Men når jeg da maler på bildet, blir det ikke no forskjell på bildet, ser kun sorte streker blir malt på den hvite thumbnailen til høyre for layer-thumbnailen Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Og du har ikke disablet masken, eller noe? Er vel et kryss over thumbnailen da.. Eller har du et layer som ligger over, så du ikke ser det layeret som blir gjennomsiktig? Eller er layeret som blir gjennomsiktig over et likt layer? Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Og du har ikke disablet masken, eller noe? Er vel et kryss over thumbnailen da..Eller har du et layer som ligger over, så du ikke ser det layeret som blir gjennomsiktig? Eller er layeret som blir gjennomsiktig over et likt layer? Klarte det nå =) Edit: Men klarte ikke å lagre det, bler noe helt aent da... Hvordan lagre det i gif fil ? Når jeg gjør det så forsvinner alt jeg har gjort osv.. Endret 15. juni 2005 av exmith2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå