Jihadinmymind Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Hei, Skal ha proteinpulver til i sommer og da har jeg tenkt til å handle det her siden jeg skal til butikken og ha noen vekter denne hlegen uansett... Hvilke av pulverene butikken tilbyr bør jeg kjøpe? Jeg er nybegynner og trenger ikke det beste... http://www.mobech.no/.?kat=7&ukat=86 Takker for svar! Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Nå er ikke jeg den mest erfarne protein-bruker, men jeg anser Tech Nutrion som en leverandør jeg kan tenke meg å benytte meg av. Et eksempel på et protein de fører, er Basic Protein, bestående av 80 % kasein og 20 % myse. Et problem med flere av leverandørene som selger "rent" myse-protein, er at pulveret inneholder mye fett, gjerne 15 %. Dette gjør at du får mindre for pengene. Anbefaler at du leser denne artikkelen om proteiner. Endret 22. juni 2005 av T.F.T Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Bare ut av nysgjerrighet; Hvorfor vil du ha et tilskudd med 80%kasein? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 lurte jeg også på... greit om du kun skal spise det før du legger deg da. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Fordi myseprotein tas raskt opp i kroppen, men det tas så raskt opp i kroppen at mye av proteinet "sløses" vekk som energi, og blir derfor ikke brukt til å bygge opp musklene. Men myseprotein har og gode egenskaper, derfor en kombinasjon av de to. En høyere konsentrasjon av myseprotein, f.eks 30 % og 70 % kasein hadde kanskje vært bedre, men nå er det 20, 80 som er blandingsforholdet i basic, som og har en akseptabel pris. Endret 23. juni 2005 av T.F.T Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Hva med å blande f.eks whey tech ut med melk? Jeg kjører kasein protein før jeg legger meg og myse baserte produkter på dagen. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Kommer jo helt an på hva slags blandigsforhold du er ute etter da. Det er jo opp til deg. 4 dl melk gir ca. 11 gram kasein og 3 gram myse. 40g myse + 3 fra melken = 43 gram myse. 11 gram kasein i en shake med 4 dl melk utgjør 21 % av total proteinmengde. Det blir da et forhold på 21-79 (i prosent kasein - myse). Endret 24. juni 2005 av T.F.T Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Bor man nærme en av våre naboland i øst, så bør man vurdere å ta en tur over grensen. Kjøpte meg 4kg kvalitetsprotein for den nette sum av 400,-. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå