Gå til innhold

Søket etter en god RPG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker så mye, har en kamerat som fant Final Fantasy 8 nedstøvet bak komoden sin :!: Tenker jeg får noen timer der ja..

Har spilt Vampire: BL, det hadde en god RPG del, men jeg ble litt skuffa over kamp systemetm, bugsa og noen av questene...

GTA: SA er definitift et spill jeg skal holde øya oppe for, takk for tipset. Deus Ex: The invisible War ser også ganske imponerende ut, fikk god kritikk da det kom ut. Skuffende nok har jeg ikke funnet mye ut om Broken Sword 3. Jeg har lest noen positive reviews, men det ser ut som om veldig få har annsaffet seg det, og de lokale butikkene har heller ikke hørt noe om det...Høres ut som et godt spill som druknet i massene... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Synes du bør kjøpe Deus Ex 1-2, Fallout 1-2 (og kansje fallout taktical), Diablo 1-2. Har hørt at Vampire The Mascerade er fett.

Vist du har masse spenn kan du jo kjøpe xbox eller/og ps2, der du kan få Baldur`s Gate Dark Alianse 1-2, Demon Stone (har ikke prøvd), det er også et Fallout spill på xbox.

Dark Alliance og lignende vil jeg ikke kalle RPG. Det er stort hack'n'slash med en lite dråpe RPG elementer. Samme går for Diablo 1 og 2.

Deus Ex er verdt å sjekke ut, 2'ern også kanskje, selv om den var ødelagt og konsollofisering IMO.

Men hvis du senker grafikkkravene litt, så sjekk ut Baldurs Gate 1 og 2, det er skikkelige perler.

Ellers så ser det egentlig ut til at må vente til Oblivion og Gothic 3 kommer. Og Night of the Raven (exp. til Gothic 2).

Men at konsollene har tatt over RPG-delen er jeg ikke enig i. RPG på konsoll er som regel så simple at det ikke morsomt engang. X-Box har jo noen, men de kommer\er kommet til PC.

Bare for å spikke flis så har jeg aldri spilt et eneste spill hvor du kan bestemme hvem du selv skal være(bortset fra D&D), altså rolle spill.

Så sier du kansje at det er et hav a muligheter i spill som morrowind, men det er ikke mulighet til å være noen andre en The Nerevarine eller hva det nå heter.

For å si det sånn så har det ikke vært nødvendig med mer enn et veldig avansert karakter utviklings system, for å kalle et spill rolle spill.

Lenke til kommentar

Nå er det helst muligheten og friheten i spillet jeg tenker på. Det må jo være noen fastsatte rammer i spillet for å få det til å fungere. Så derfor vil jeg ikke dytte inn BG: Dark Alliance i CRPG sjangeren. Men heller spill som Fallout, morrowind og lignende.

Lenke til kommentar
Så sier du kansje at det er et hav a muligheter i spill som morrowind, men det er ikke mulighet til å være noen andre en The Nerevarine eller hva det nå heter.

Jo, det er da mulig.

Er bare å ikke gjennomføre Nerevarine-oppdragene.

Lenke til kommentar

Jo, det er da mulig.

Er bare å ikke gjennomføre Nerevarine-oppdragene.

haha den var morsom :!:

enten runde spillet eller ikke.

Lenke til kommentar
Nå er det helst muligheten og friheten i spillet jeg tenker på. Det må jo være noen fastsatte rammer i spillet for å få det til å fungere. Så derfor vil jeg ikke dytte inn BG: Dark Alliance i CRPG sjangeren. Men heller spill som Fallout, morrowind og lignende.

Jeg synes det hadde vært bra med et spill der du blir introdusert til en enorm verden (på alle måter), hvor du kan gjøre hva du vill uten at det trenger å være en rød linje igjenom hele spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...