Gå til innhold

Søket etter en god RPG


Anbefalte innlegg

Hallo,

 

Jeg skal flytte snart, og typisk nok har ikke det nye huset DSL...Så det ser ut til å bli en lang ferie uten internett. Det slo meg plutselig at en god RPG eller to ville ha gjort susen i sommer(ved siden av all sommerjobbinga :roll: ).

 

Unasett, jeg leter først og fremst etter gode RPGer til PCen, spill i andre sjangere som tar en god stund å fullføre er også brukbare, men først og fremst RPGer. Kravet er også at det må være offline, selvfølgelig. Jeg vil helst at spillet skal være så nytt som mulig(rimelig kresen på grafikk), og det bør være lett å "leve seg inn" i spillet.

 

Jeg har spilt:

 

KOTOR 1 & 2

VM: Bloodlines

Gothic 1 & 2

Morrowind med utvidelser, modder

 

Jeg prøvde FF 10(?) hos en kamerat sist uke, og det var sinnsykt. Et liknende spill til PCen hadde vært rått. Jeg vurdere å skaffe FF8 og Broken Sword: The Sleeping Dragon, har noen peil på om de er gode? Har du peil på andre gode RPGer i tilleg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha _virkelig_ gode RPG's må du nok ikke være såååååååå kresen på grafikken... Diablo 2 og Baldurs Gate 2 er to kjempespill.. Heroes of Might and Magic III er kanskje ikke helt vanlig RPG, men har mye til felles og gir deg mange, mange timer underholdnig... :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at the finnes mange eldre godbiter, og vurderer de sterkt. Jeg føler liksom at PS2 og X-box har tatt over på RPG froten de siste åra. Jeg har ingen av delene.. :thumbdown:

 

Hadde liksom håpet på at det fantes noen gjemte juveler der ute, men kanskje RPGer til PC er helt ute av verden?

Lenke til kommentar

For tiden fokuseres det mer og mer på online-gaming enn vanlig singelplayer.. Noe som ikke var tilfelle på 90-tallet, dermed er også de beste singelplayerspillene (men noen unntak) også fra denne epoken. Singelplayer med bra grafikk:

Half-Life 2

Far-Cry

Chronicles of Riddick

 

Som du ser, bare FPS...

 

Glemte forøvring Never Winter Nights, har ikke spilt det, men grafikken er hvertfall bedre enn klassikerene fra 90-tallet.

Lenke til kommentar

Synes du bør kjøpe Deus Ex 1-2, Fallout 1-2 (og kansje fallout taktical), Diablo 1-2. Har hørt at Vampire The Mascerade er fett.

Vist du har masse spenn kan du jo kjøpe xbox eller/og ps2, der du kan få Baldur`s Gate Dark Alianse 1-2, Demon Stone (har ikke prøvd), det er også et Fallout spill på xbox.

Lenke til kommentar
Synes du bør kjøpe Deus Ex 1-2, Fallout 1-2 (og kansje fallout taktical), Diablo 1-2. Har hørt at Vampire The Mascerade er fett.

Vist du har masse spenn kan du jo kjøpe xbox eller/og ps2, der du kan få Baldur`s Gate Dark Alianse 1-2, Demon Stone (har ikke prøvd), det er også et Fallout spill på xbox.

Dark Alliance og lignende vil jeg ikke kalle RPG. Det er stort hack'n'slash med en lite dråpe RPG elementer. Samme går for Diablo 1 og 2.

 

Deus Ex er verdt å sjekke ut, 2'ern også kanskje, selv om den var ødelagt og konsollofisering IMO.

 

Men hvis du senker grafikkkravene litt, så sjekk ut Baldurs Gate 1 og 2, det er skikkelige perler.

 

Ellers så ser det egentlig ut til at må vente til Oblivion og Gothic 3 kommer. Og Night of the Raven (exp. til Gothic 2).

 

Men at konsollene har tatt over RPG-delen er jeg ikke enig i. RPG på konsoll er som regel så simple at det ikke morsomt engang. X-Box har jo noen, men de kommer\er kommet til PC.

Lenke til kommentar

Jeg vil absolutt anbefale en god Snes emulator (snes9x eller zsnes) og noen gode roms!

Som Chrono Trigger, Tales of phantasia, Final Fantasy 3 og secret of mana! Prøv disse du om du ikke allerede har gjort det! Alle har god grafikk med tanke på at det faktisk er til Super Nintendo! Dessuten ser ihvertfall Tales Of Phantasia veldig fint ut med skygger og fine lyseffekter! Dessuten er gameplayet fantastisk!

 

Edit: Og selvfølgelig Breath Of Fire! Både 1 og 2!

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Hvis du *virkelig* vil ha et godt rollespill. bør du se på Planescape: Torment. Grafikken begynner etter hvert å bli litt datert, men rent historiemessig og innholdsmessig er det noe av det beste som er laget.

 

Ellers er jeg enig i at du bør ta en titt på Deus Ex, i alle originalen, Baldurs Gate 1 og 2, samt Fallout 1 og 2. Disse titlene som er nevnt her hører definitivt med i grunnutdanningen din ;)

Lenke til kommentar

Morrowind for de med sans for god grafikk og MANGE valg. (for mye?)

Diablo for de med lite hjerneceller som liker og se blood.

Baldursgate serien for de som liker og leve seg inn.

Gothic for de som liker bitte litt action i et rpg.

 

Fallout\Planescape går vel under Baldurs gate sjangeren.

DeusEx og gothic ligner veldig.

Lenke til kommentar
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2004-11-19 139 kr på CDON

 

Kom ut november 04, men prisen er allerede dumpet ganske bra.

Annbefales.

når jeg ser sånne innlegg lurer jeg bare på om noen i det hele tatt leser førsteposten...

 

Men ja, helt klart et bra spill...

 

Nå har vel GTA: San Andreas kommet på PC, det er ansolutt en singleplayer-opplevelse jeg kan anbefale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...