Stonescream Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Har et publiseringssystem i php samme med mysql som funker greit, men vil istedet for å ha 10 nyheter rett under hverandre pr side, få de inn slik at jeg har kanskje siste nyheten litt stor øverst: Nyhet 1 Nyhet 2 Nyhet 3 følgende under hverandre på siden. Nyhet 4 Nyhet 5 Nyhet 6 Nyhet 7 og så link til de på neste side (dette har jeg fått til å lage) Har knota litt rundt, men litt hjelp i hvordan få til akkurat dette hadde vært fint. Problem nr 2: på forsiden henter jeg ut de 10 siste innleggene og jeg viser overskrift, ingress, et bilde og mer info. Tanken var å lage en Les mer: link som tar en til hovedteksten i nyheten på en egen side. Dersom noen kan forklare hvordan dette gjøres på en enkel og grei måte på enkel norsk setter jeg stooor pris på det! Skal nok klare å finne en tutorial om dette, men foreløpig er hovedproblemet å lage layouten. (begynner kanskje i feil ende med å tenke layout og utseende før funksjonaliteten er på plass, men gammel vane vond å vende og alt det der.) Lenke til kommentar
audunr Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 I PHP kan du gjøre noe slik: $Article_Row = mysql_fetch_array($Article_Result); echo 'HTML som viser en sak øverst for seg selv, litt større enn de andre'; while ($Article_Row = mysql_fetch_array($Article_Result); echo 'HTML som viser sakene to og to i en liste nedover.'; } MVH Audun Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Den må du utdype litt mer tror jeg. mysql_fetch_array henter ut bare EN rad. Trådstarter må ha ut to for hver runde i loopen. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Ja, eller skrive HTMLen slik at den veksler mellom venstre/høyrestilling med noe PHP-kode rundt som forteller om vi er til venstre eller høyre. Hvis ikke er det bare å putte inn en ekstra mysql_fetch_array() i while-løkken. Slik jeg forstår det, har trådstarter allerede denne biten på plass. MVH Audun Endret 10. juni 2005 av audunr Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Det jeg har på plass er å få vist et visst antall pr side og så klikke til neste side osv. 10 første innlegg > så klikke neste for å se de 10 neste osv osv. så så langt ser det ut til at det er mysql_fetch_array jeg må studere litt, så takker for hjelpen så langt. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Skal nok klare å finne en tutorial om dette, men foreløpig er hovedproblemet å lage layouten. (begynner kanskje i feil ende med å tenke layout og utseende før funksjonaliteten er på plass, men gammel vane vond å vende og alt det der.) Foreløpig er du da i feil kategori. » http://forum.hardware.no/index.php?showforum=76 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå