Gå til innhold

Hvordan få til layout som på dagbladet, vg osv?

Anbefalte innlegg

Har et publiseringssystem i php samme med mysql som funker greit, men vil istedet for å ha 10 nyheter rett under hverandre pr side, få de inn slik at jeg har kanskje siste nyheten litt stor øverst:

Nyhet 1

Nyhet 2 Nyhet 3 følgende under hverandre på siden.

Nyhet 4 Nyhet 5

Nyhet 6 Nyhet 7

og så link til de på neste side (dette har jeg fått til å lage)

Har knota litt rundt, men litt hjelp i hvordan få til akkurat dette hadde vært fint.

Problem nr 2:

på forsiden henter jeg ut de 10 siste innleggene og jeg viser overskrift, ingress, et bilde og mer info. Tanken var å lage en Les mer: link som tar en til hovedteksten i nyheten på en egen side. Dersom noen kan forklare hvordan dette gjøres på en enkel og grei måte på enkel norsk setter jeg stooor pris på det!

Skal nok klare å finne en tutorial om dette, men foreløpig er hovedproblemet å lage layouten. (begynner kanskje i feil ende med å tenke layout og utseende før funksjonaliteten er på plass, men gammel vane vond å vende og alt det der.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I PHP kan du gjøre noe slik:

$Article_Row = mysql_fetch_array($Article_Result);

echo 'HTML som viser en sak øverst for seg selv, litt større enn de andre';

while ($Article_Row = mysql_fetch_array($Article_Result);

echo 'HTML som viser sakene to og to i en liste nedover.';

}

MVH Audun

Lenke til kommentar

Ja, eller skrive HTMLen slik at den veksler mellom venstre/høyrestilling med noe PHP-kode rundt som forteller om vi er til venstre eller høyre.

Hvis ikke er det bare å putte inn en ekstra mysql_fetch_array() i while-løkken. Slik jeg forstår det, har trådstarter allerede denne biten på plass.

MVH Audun

Endret av audunr
Lenke til kommentar

Det jeg har på plass er å få vist et visst antall pr side og så klikke til neste side osv.

10 første innlegg > så klikke neste for å se de 10 neste osv osv.

så så langt ser det ut til at det er mysql_fetch_array jeg må studere litt, så takker for hjelpen så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...