Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billigst bilforsikring - hvor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke alltid man kun skal se på pris. De som kjenner bransjen kan fortelle at selvom If er dyrere, er de enklere å ha med å gjøre når noe går galt. De er ikke på alngt nær like strenge på utbetalinger som mange av de andre selskapene. Frankfurt har vel billige forsikringer? Men det er visstnok umulig å få noen utbetaling fra dem...

Lenke til kommentar

Uansett hvor lett eller vanskelig det må være å få utbetalinger av If, tror jeg det er rimelig uaktuelt for en alminnelig ungdom å ha forsikring der. De har gått så langt at de har sagt at de ikke ønsker ungdom som sine kunder, og de gjør sitt for å slippe også.

Lenke til kommentar
Uansett hvor lett eller vanskelig det må være å få utbetalinger av If, tror jeg det er rimelig uaktuelt for en alminnelig ungdom å ha forsikring der. De har gått så langt at de har sagt at de ikke ønsker ungdom som sine kunder, og de gjør sitt for å slippe også.

Mulig.

Men det er noen selskaper man kan betale mer for enn andre, i følge forsikringsmeglere. Men for all del.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når jeg byttet fra Sparebank 1 til Vesta gikk jeg fra 9700,- i året i premie til 2300,- i året...

Fiat Punto 75 1994, 16.000 km årlig kjørelengde (riktignok mot 30.000 km hos Sparebank 1, men uansett.. ), delkasko (tror jeg), ingen førere under 23 år, og leiebil i 14 dager dersom noe går galt. Ikke startsperre, ikke alarm, ikke egen garasje.

:thumbup:

EDIT: men jeg er fremdeles svært misunnelig på de som jobber på jernbanen... :dribble:

Endret av epifant
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvilken forsikring som er billigst for deg, avhenger i hovedsak av hvem du er (les: alder og kjønn), hvor i landet du bor og hvilken bil du har. Bruk en time på nettet og søk litt rundt. De fleste selskapene har forsikringskalkulatorer. Noen må du sende mail til. Når du har gjort dette, finner du ganske fort ut hvem som har det beste tilbudet akkurat til deg. Etterpå kan du sjekke noen av de interessante tipsene som er kommet her med Bondelaget, Postbanken,etc. Da har du noe å sammenligne med.

Gjør samme jobben (tar bare en time) hvert år. Bortsett fra at If har vært dyrest i årevis, er det ikke alle de andre som legger på like mye hvert år. Skift selskap hvert år om nødvendig. Det er gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...