Gå til innhold

Utdanning i forsvaret - Jeg dimmer i dag!

Atypic

Anbefalte innlegg

Advarsel! Dette er et rent gledesutbrudd.

I dag er jeg for første gang på omtrent 9 måneder en svært glad mann!

Jeg forlater forsvarets rennesteiner og begynder på et nytt kapittel i livet. Aldri mer opp kl. 6 hver dag og vaske rommet, aldri mer 3-milsmarsjer på asfalt, aldri mer alarmer midt på natta, aldri mer skopuss, aldri mer påpekning på antrekk, aldri mer vassen ris med kylling, aldri mer skal jeg se trynene på alle brøda jeg deler kaserne mer, aldri mer sove på 10m2 rom med 3 andre gutter, aldri mer stille skap til inspeksjon, aldri mer pusse primus, aldri mer ligge i OP og løke på 6. time, aldri mer pusse G-36'en, aldri mer plukke 9mm hylser, aldri mer stikke fingra inn til skrukken fordi du har ligget ute og gjort patruljeskyting i 30 minus mens kulingen blåser som en jetmotor, aldri mer synge fordømte jallasanger mens det speedmarsjes på 4. time og beina føles som gele, aldri mer sjøbading i januar. ALDRI.

Jeg ønsker å komme med en liten advarsel, slik jeg ser det:

ALDRI TA UTDANNING I FORSVARET.

De lokker med lønn, praksis og erfaring. Det du får er 1 år der du lærer å være rasshøl, også bruker du de første 3 månedene av praksisen på å venne deg av denne oppførselen og de siste 7 månedene går du og irriterer deg over du valgte forsvaret. Jeg kjenner omtrent 8 befal svært godt - samtlige forlater avdelingen i sommer, selv om de har tilbud om å fortsette. De gidder ikke forsvarets endeløse omstillinger der du nesten ikke kan være sikker på at du sitter i samme stilling fra en måned til en annen... pføy. Jeg er glad jeg ikke kom inn på befalsskolen. Nå skal jeg studere til siv.ing. og ta livet med ro :)

Endret av Atypic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt det du nevner virker inn på det psykiske, noe som er positivt for min del da dette er noe jeg ønsker trening i. Kjenner mange som har jobbet innenfor forsvaret, og det er et fåtall av disse personene som har noe negativt å komme med, men dette varierer nok fra person til person.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...