Gå til innhold

Kan ikke installere SP2 (blåskjerm)

Anbefalte innlegg

Jeg har en helt lovlig versjon av Windows XP Pro (engelsk), kjøpt og betalt (hvorfor er de så sinnsykt dyre? Hadde bare alle spill funket i Linux..)

Lå unna SP2 en god stund ettersom mange av vennene mine fikk mye krøll med den i starten.

Jeg vet at den er "et must" for lenge siden, men jeg får bare ikke installert den. Eller, dvs det FÅR jeg, men PC'n er ikke så glad etterpå. Har prøvd to ganger nå, med nøyaktig samme resultat: en blåskjerm med "driver irq not less or equal" eller noe i den duren, med resten av skjermen full av hex og dritt før jeg kommer inn i Windows. Jeg må inn i sikkermodus og avinstallere SP2 før jeg kommer meg inn i normal Windows igjen.

Feilmeldingen jeg får tror jeg er ganske lik den jeg fikk en gang jeg skulle bruke en PCI-IDE-kontroller til et par harddisker. Det prosjektet måtte jeg bare gi opp. Kræsjet likedan uansett hvilket PCI-spor jeg satte kortet i og uansett hvilke innstillinger jeg gjorde i BIOS.

Maskinvare, ca 1 år gammel:

ASUS K8V SE Deluxe

AMD 64 3000+

2*512MB PC3200 Corsair

OS på en Seagate 160GB SATA

Sapphire X800PRO AGP

+ en del annet som ikke er så viktig

Oppsettet er ellers DØNN stabilt og raskt. Hvorfor får jeg IRQ-feil? Windows XP er jo et plug-and-play OS som skal håndtere slikt mesterlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lQle7N2M

jeg hadde et lignene problem og jeg måtte reinstralere hele windows skiten for å få det til å fungere. Jeg prøvde igjen etter ca en måned og da gikk det helt fint

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...