_Adler_ Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) 1. Jeg bruker Windows XP SP2 PRO. Brannmuren min er Sygate personal firewall. Hvordan åpner man porter i Sygate personal Firewall? Eller åpner man porter på andre måter, f.eks. i selve XP'en? 2. Noen som vet hvilke porter man bør åpne, for å få raskere nedlasting, hvis man bruker BitComet? På forhånd takk for svar. Endret 9. juni 2005 av _Adler_ Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Heisann Daniel! Du har sannsynligvis en router siden du vil åpne porter. Og da går du frem slik: Vi sier at du vil åpne porter som Azureus bruker, det er i mitt tilfelle 8430, og den lokale ipen som jeg skal bruke til azureus er: 192.168.1.57. Nå går vi inn i routeren. Man finner som regel ipadressa til routeren ved å gå til "Kjør" under startmenyen, og skrive inn cmd. Deretter skriver man inn ipconfig, og den siste ipadressen som vises der er routeradressa.I mitt tilfelle så er det 192.168.254. Skriv dette tallet inn i nettleseren din (med punktum) Nå er vi inne i routerinstillingene. For å åpne porter må du finne der det står Virtual Server, og klikke på den. Nå er vi inne i routerbrannmuren, og må da åpne portene vi skal bruke.Du må trykke på Add/Legg til. Du får opp noen valg der da. Se vedlagt bilde hva du skal skrive inn. Når du har gjort det som står et steg over her (åpne for TCP), så må du gjøre dette som står over en gang til, bare at der velger du UDP. Da bør det se slik ut: Når det gjelder hvilke porter du skal åpne for BitComet så står det noe her. I det tilfellet så skriver du inn 12242 istedet for 8430. Håper dette hjalp deg litt! Jan-Fredrik Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 www.portforward.com for et utbredt valg av guider for de aller fleste modem og routere. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 1. Jeg bruker Windows XP SP2 PRO. Brannmuren min er Sygate personal firewall. Hvordan åpner man porter i Sygate personal Firewall? Eller åpner man porter på andre måter, f.eks. i selve XP'en? 2. Noen som vet hvilke porter man bør åpne, for å få raskere nedlasting, hvis man bruker BitComet? På forhånd takk for svar. Når det gjelder Sygate, så lærer du opp den underveis. Ved installasjon er den dum som et brød og spør deg hver gang en prosess prøver en port inn eller ut. Etterhvert som du aksepterer eller nekter, lærer den. Hvis du har gitt en applikasjon adgang eller ikke, kan du senere gå inn på denne og justere tillatelsene. Her skal du også kunne nyansere ned til den enkelte port. Men jeg holder med janfredrik her - arbeidet du må gjøre nå er nok i forhold til routeren din. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Takk for solid og innholdsrik post, janfredrik! Takk til dere andre også. Kan svært lite om dette, men jeg har ikke noen router. Har modem, hvordan skal jeg gå frem da? Først så trodde jeg nemlig at der er noe i Windowsen man skulle gjøre, altså for å åpne porter. Er det bare de som har router som er nødt til å åpne porter? zjulik: Skal prøve det du sier. Så hvis jeg stenger/åpner porter i Sygate er det ikke noe annet som stenger for? Da kan jeg få maksimal fart når jeg bruker bittorrent, selv om det er ganske lite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå