Strategery Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg tenkte at jeg skulle prøve meg på å lage en hjemmelaget fakkel. Noen som har en idé hvordan dette kan gjøres? Den må ihvetfall brenne rundt en time. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Du trenger en pinne/stav av tre eller papp, bommuls snøre, og stearin. Surr bommuls snøre rundt pinnen, dypp den så i flytende stearin. Flytende stearin: ta noen stearinlys og smelt dem sakte i en kjele. OBS! må ikke bli for varmt! Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 En fin teknikk er å smelte stearinen i en bolle i en kjele med kokende vann. Håper du skjønner den nydelige tegningen min Lenke til kommentar
PT Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 OBS! må ikke bli for varmt! Jepp, pass på. Mamma holdt på å svi av halve kjøkkenet en gang når hun smeltet stearin. Ingen skade skjedd siden det ble slukket temmelig raskt. Lenke til kommentar
Strategery Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Den metoden er tar altforlang tid. Jeg laget en fakkel slik at jeg bare tok et lys og drypte stearin rett fra det, enkelt å greit. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 litt gammel tråd men men hvor lenge brenner slike fakler ? Lenke til kommentar
Filamu Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Det var en fin bump. Som han skrev ønsket han en fakkel som brant i rundt 1t. Sikkert så lenge de brenner Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Hvilke alternativer til stearin har man? Dyrefett? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg vet at vaselin + bomull kan brenne veldig lenge. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 De selger dem på Europris. Hvordan virker de? Forstår at det er gøy å lage dem. Men de på Europris er testet. Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Med tanke på at man kan kjøpe seg en ferdig fakkel for en tier eller to så blir det rimelig elendig timelønn å bruke tid på å lage noe slikt selv. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 det er ikke altid det er penger det står på Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Penger er irrelevant. Poenget mitt var å finne ut om hvordan jeg kan lage en fakkel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå