Thor-Inge Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Har lastet ned VGS 141(PS1) og patchen til XP/P4. Sitter i spillet(FF9 ) og starter programmet. Trykker Run og det komme opp Loading game og så blir skjermen svart, og cd-romen står og jobber. Men kommer aldri opp noe bilde, lyd eller noe. Har eg alle filene som trengs? Hvilke av de 9 boksene skal hakes av? Endret 9. juni 2005 av Thor-Inge Lenke til kommentar
Thor-Inge Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Eller noen som kan hjelpe meg med en annen emulator som de har peiling på? Lenke til kommentar
Balle Klorin Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Ville holdt meg til ePSXe Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 ePSXe funker knallbra! Spesielt til Final Fantasy spill. Har rundet både Final Fantasy 7 og 9 på den emulatoren. Du må ha en BIOS da, men søk i 5 min på google så er ikke det noe problem. Dessuten har ePSXe fine instillinger for grafikk osv som er meget snedig for FF-spill for PS1 ettersom det er bygd opp av prerendered bakgrunner som gjerne ser hakket og pixellerte ut på pc. Derfor er det noen instillinger på ePSXe som lar deg blurre skjermen litt, sette på scanlines og samtidig justere en god del fra en kontrollpanel som du har tilgang til mens til spiller i emulatoren. Det er home og end og disse knappene som styrer det tror jeg. En knapp viser den menyen og en annen lar deg bla fram og tilbake og en annen lar deg velge ditten og datten. Skal sjekke instillingene når jeg kommer hjem fordi jeg har lagd en mal for akkurat den emualtoren og for FF-spill som gjør at det ser knallfint ut! Lenke til kommentar
Thor-Inge Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Ser at den ikke kan lese CDen... Choose the plugin ePSXe ASPI if you are using Windows 95,98 or ME, and hit configure to select your cdrom unit. If you are running ePSXe under Windows NT/2000 choose the plugin ePSXe win2k. Men ka om eg kjører ePSXe under Windown XP? Noe plugin for det? Endret 17. juni 2005 av Thor-Inge Lenke til kommentar
Balle Klorin Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Gjetter på at du må bruke win2k plugin, men det jo ikke så nøye.Er bare å prøve div. plugins, siden epsxe funker helt greit i XP. Endret 17. juni 2005 av Balle Klorin Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Du må da ikke kjøre spillet fra cd. Det er dømt til å fungere dårlig. Du må lage et image av cden for å så kjøre imaget på emulatoren. CloneCd funker helt fint på ePSXe ihvertfall. Tror nyeste versjon av CloneCD er 5 eller noe sånt og der er det et eget valg for kopiering av spillcder, så du slipper å sette korrekte innstillinger selv. Works like a charm! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå