Håvard Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 En kamerat a meg kjøpte et nytt hk, og der er det 4. pin på hk,et. Det er det ikke på psuen. Er det 4. pin veldig viktig??? Lenke til kommentar
MAndreas Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 altså du MÅ ha det.... må nok kjøpe ny PSU.. Lenke til kommentar
zorry Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Tja.... hadde et MSI-hovedkort der jeg glemte å koble til denne kontakten en gang i tiden. Maskina startet den og jeg merket ingen problemer. Jeg tror denne kontakten er der for å forsyne CPU med ekstra strøm. Strømmen til CPU må vel uansett komme etsteds fra og da kan HK muligens bli skadet dersom man leder for mye strøm langs feil ledere... For min del ville jeg uansett sjekket opp med manual til HK, eventuelt med produsenten av HK før jeg baserte meg på å kutte den ut. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 har du 24 pins psu ? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Den psu du har er vel litt gammel da, ikke atx. Det er som zorry sier en ekstra strømforsynings kabel med strøm til cpu (populært kalt P4 kontakten) Selv om man muligens på enkelte hk klarer å boote uten denne, vil jeg kalle den helt nødvendig. Jeg ville ikke kjørt uten. Men når det er sagt kommer det jo litt an på resten av hw hvor "nyttig" den faktisk er, jo mer strømslukende cpu, jo nyttigere er den. Gamle psu uten denne kontakten har gjerne også for lite strøm på 12V til og drive moderne systemer. Endret 9. juni 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå