christian232 Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Jeg har veldig lyst til å søke på medisin studiet. Hva er forskjellen på OrdP og ORD? Fikk jo helt sokk da jeg så denne tabellen. Jeg tror at jeg klarer å få 5,7 i snitt. Men her krever de jo helt opptil 7,1 Ser at nordlendingene får det mye lettere... Endret 9. juni 2005 av raffegutten Lenke til kommentar
pertm Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg tror det ene er med ekstrapoeng og det andre er uten, når en er er rett fra vidergående. Det er ikke overraskende at det er noe lettere i Nord Norge, det er vel færre som vil dra ditt for å studere. Lenke til kommentar
birds Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 ORDP er primærvitnemålskvoten. Tror det er 40% av plassene som blir reservert til dette, og her er det bare vitnemålet fra videregående som teller. Hvis grensen holder seg på 60-61 poeng er det vel ikke noe problem å komme inn med 5,7 i snitt, hvis du har hatt noen fordypning og realfag slik at du har minst 4-5 ekstrapoeng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå