Gå til innhold

Oslotur: Skal lage handleliste - Ideer ønskes!

fxwz

Anbefalte innlegg

Jeg var innom en Dressmannbutikk forleden og prøvde med åpent sinn å finne meg noen klær jeg kunne gå med. Jeg skal gladelig innrømme at klærne de har der er 90% like det som selges til mangedobbelt pris, og det er godt mulig det er meg som er latterlig forfengelig hinsides all fornuft, men jeg klarer ikke tanken på å skulle gå med noe som er halvveis greit. Stoffkvaliteten er heller dårlig, snittet er ikke særlig stilig og ting er generelt satt sammen på en slapp måte - ingenting sitter helt som det skal noe sted. Blindtestene velger jeg å tro akkurat det jeg vil om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pappan min fortalte meg en gang at dressene fra dressmann og boss, kommer fra samme fabrikk.. Boss-dressene blir bearbeidet og kontrollert både maskinelt og manuelt, mens dressman-dressene har kun maskinsydde sømmer.

Hvorvidt det er fakta eller ei, vet jeg ikke. (Pappan jobbet i "herrebutikk" i x år)

edit: har også hørt at mange ikke ser forskjell på dette. Man må faktisk begynne å granske sømmer for å kunne se forskjell på de forskjellige merkene.. Dog går boss først i manesjen for best kvalitet av de to :)

Endret av _ammaZ_
Lenke til kommentar

Jeg aner ikke om dette stemmer, _ammaZ_, men samme fabrikk kan godt bruke forskjellige stoffer og lage vidt forskjellige produkter. For øvrig har jeg ikke spesielt sansen for Boss (hverken Boss eller Hugo).

Med kvalitet mener jeg mer enn 'denne går i stykker i vask,' eller 'denne tåler vask,' det går like mye på hvordan stoffet føles mot huden og det rent estetiske.

Lenke til kommentar
Med 4000 kan du allikevel få endel. Prisene varierer endel mer enn man skulle tro.

Dressmann har jeg ganske mange plagg fra, og de er helt greie. Synes dog at 1500 er litt dyrt for en standard blazer fra Dressmann

Bukser synes jeg holder forholdsvis god kvalitet uansett hvor de kommer fra.

Får jo mye bra på hennes da! Billig der :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...