Gå til innhold

Oslotur: Skal lage handleliste - Ideer ønskes!

fxwz

Anbefalte innlegg

Skal til oslo om en ukes tid, og tenker å sette opp en handleliste.

Skal både handle inn klær og noe andre ting da.

Handleliste så langt:

Alt som kan haes på kroppen:

Linbukse (Går vel for noe på H&M)

Solbriller (Får se, kan ikke bruke mye på dette, for mine briller blir ødelagte eller mistet alt for fort.)

Kangojumps (1800kr)

Piquet (Går vel også her for noe på H&M)

V-hals tee (H&M)

V-hals genser (Trenger vel gensere! H&M)

Badeshorts (Fra ett eller annet sted)

Kanskje hvit blazer(800kr)

2 stk jeans, sikkert type: Lee (JC 7-800kr)

Alt som så absolut hører hjemme andre steder:

VGA kjøler (249kr)

Powerball (rundt 400kr)

Har vel 8k å rutte med!

Kom gjerne med litt meninger om lista mi, og alt det andre dere har på hjertet!

EDIT: Bor på landet, skal til oslo på klassetur! :ermm:

Endret av Tøbbi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Solbriller (Får se, kan ikke bruke mye på dette, for mine briller blir ødelagte eller mistet alt for fort.)

Kangojumps (1800kr)

Nigerianer (ca 1000)

Fixed. :)

Lenke til kommentar

Handletur er ofte noe man gjør når man er på ferie/fornøyelsestur.

Selv om jeg har bedre butikker her jeg bor, handler jeg når jeg er i Bergen for det :)

Er på en måte noe annet å gå på steder man ikke er så ofte.

Lenke til kommentar

Kangojumps (1800kr)

Nigerianer (ca 1000)

Fixed. :)

:!: Skippergata, ja.....

Lenke til kommentar
*henge se på og se forslagene til JoachimR*

Ja, la oss vente på han! :yes:

Har for øvrig fått meg endel ekspert råd fra ett annet forum!

Og, fant noe jeg likte der *oppdatere øverste post*:

"Setter opp en liste med ubtikker og hva du bør handle her.

JC: 2-3 par jeans. Gjerne i tre forskjellig nyanser. Et par mørke jeans, et par lyse jeans, og et par grå jeans. Betal ca. 600-700 kr per bukse. Crocker, Lee, Levis er fine merker. Pris: Ca. 2000 kr.

H&M: Kjøp to v-halsete tee's. I hvit og lime. Kjøp en linbukse. Kjøp en v-hals genser. Kjøp to piqueter. velg farger selv. Jeg liker den hvite best. Pris: ca. 800 kr.

Tilfeldig sportsbutikk: Se etter en fin badeshorts. Enten blomstrete og surfepreget, eller ensfarvet og classy. Her finner du sikkert også et par solbriller. Pris: Ca. 400-500 kr.

Stress: Kjøp De gule Asics skoene med sort stripe. Pris: ca. 800kr.

Tatler: Kjøp en tee fra Filippa K med dyp v-hals. Pris: Ca. 550kr.

Tiger Of Sweden butikken: Kjøp to skjorter herfra. Bestem modell selv. Pris: Ca. 2000 kr.

Dressmann: Hvit blazer med sorte striper. Pris: Ca. 900.

Insomnia, Follestad Trend, Voga, Come As you Are, Carlings, Denim Gallery, Kamikaze, Massimo Dutti, Diesel Store, Ferner Jacobsen: Beøsk alle disse butikkene. Se om du kan finne noe her.

Samlet sum: 7550kr." takk til Lvizo.

Skal ikke ikke så mye penger på klær jeg da!

Lenke til kommentar

Ferner Jacobsen kan likestilles med Edwins.. Klær for den litt "eldre" garde(de spesialiserer seg på dresser ol), men også mye for "hvermansen".

Ferner Jacobsen er en stor butikk med mange hyggelige ansatte :)

edit: vga kjøleren kjøper du på digital impuls i møllergata

Endret av _ammaZ_
Lenke til kommentar
Hvor bor du?

Kolvereid.

Norges minste by.

Vi har en brukbar klesbutikk, de fører jack & jones, men utvalget er knappt der!

Hyl, er det så langt til andre byer at du virkelig må planlegge shopping?

Swært til sytin på deg da! :p

Nei, bor ca 1t og 30min fra nærmeste by som selger noe brukbart.

Kansas, de fører jo We, Puma, Moods, Tiger of Sweden, men er sjelden jeg tar meg tid til å komme meg dit!

Skal liksom til oslo, så det er litt greit å vite hva jeg skal handle!

Lenke til kommentar

Hvis du først er i Oslo kan du da gå for noen litt mer "stilige" klær. Prøv å finne noen butikker som fører RL eller Fred Perry eller noe slikt. Disse har mange fine piqueer. Ellers synes jeg Peak Performance har bra sommerklær.

I Oslo burde det også være meget lett å finne salg, så prisklassen bestemmer du mer eller mindre selv, utifra hvor mye du gidder å lete.

Hvis den øvre grense du har satt er 8000, bør du kanskje vurdere å kjøpe litt mindre klær, for å få råd til en ordentlig blazer av et respektabelt merke (Blazer er av de få plagg jeg synes at man MÅ investere litt i.)

Lenke til kommentar
Hvis du først er i Oslo kan du da gå for noen litt mer "stilige" klær. Prøv å finne noen butikker som fører RL eller Fred Perry eller noe slikt. Disse har mange fine piqueer. Ellers synes jeg Peak Performance har bra sommerklær.

I Oslo burde det også være meget lett å finne salg, så prisklassen bestemmer du mer eller mindre selv, utifra hvor mye du gidder å lete.

Hvis den øvre grense du har satt er 8000, bør du kanskje vurdere å kjøpe litt mindre klær, for å få råd til en ordentlig blazer av et respektabelt merke (Blazer er av de få plagg jeg synes at man MÅ investere litt i.)

Vel, nå har jeg vel ikke sagt at jeg skal bruke 8k på klær.

Altså skal lage handleliste, og skal både kjøpe klær, og det som ikke er klær. Kan vel beregne rundt 4k på klær tror jeg nok.

Lenke til kommentar

Kan vel beregne rundt 4k på klær tror jeg nok.

Lurt triks: kjøp en pen blazer, (koster vel muligens rundt 3000,-) og et par fine t-skjorter. Budsjettet er brukt opp på få plagg, men det er definitivt verdt det (antar at du har noen ålreite jeans fra før av...).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...