ostehovel Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Når man klikker på en Tekstfil(.txt) opner Notepad eller noe annet. Og hvordan lager man sånn at et vb program overtar de filene. Og det må gå an og få det vekk men det må være i vb kode. Håper på et raskt svar Edit: 1. Et spørsmål til 2. Skrivefeil.... 3. fant svaret Endret 9. juni 2005 av ostehovel Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 ? det gjøres vel i registry, du må bruke RegCreateKey, og RegOpenKey osv. bruk Registry.cls til det. Lenke til kommentar
ostehovel Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Okidoki skal prøve men det burte finnes en bedre måte Lenke til kommentar
inherit Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg tror også du må bruke registeret ja. Ta å kikk litt i HKEY_CLASSES_ROOT... Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 hvs du tar Åpne i -> bla gjennom, og finner frem til .exe-filen du har compilert så burde det jo funke til den ene fila i allefall, men det er kanskje ikke helt poenget!? Lenke til kommentar
ostehovel Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Nei er ikke helt poenget nei. Fordi det skal jo være et program som andre folk skal kunne bruke, det er faktisk et skriveprogram. Jeg tenkte kansje en gang og legge in English og Norsk stavekontroll Kan ikke noen skrive en kode til meg som gjør det? Hilsen på forhånd Endret 17. juni 2005 av ostehovel Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Du kan få setup programmet til å gjøre dette (Windows Installer f.eks. følger med Visual Studio) Lenke til kommentar
ostehovel Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Joda vet det men skal ha et option i Settings Formen min om det Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Jeg lagde noen klassemoduler, hvilket du finner vedlagt i dette innlegget, som kan løse dette på en særdeles enkel måtte. Legg dem, samt modulen, inn i prosjektet, og følgende koder kan benyttes for å referere visse filendelser til ditt program: ' Alloker klassemoduler Dim Programs As New clsPrograms Dim FileExt As New clsFileExtension ' Legg først og fremst til dette programmmet Programs.ProgramID = "Test.File" ' Endre til ditt programs navn Programs.Description = "Text-file" ' Filbeskrivelse Programs.Actions.Add "open", "notepad.exe %1" ' Kommandolinje til ditt program. ' Legg endelig til filtypen FileExt.FileExtension = ".ext" ' Filendelsen FileExt.OpenWithProgIDs.Add "Test.File" ' ProgramID FileExt.ProgramOwner = "Test.File" ' ProgramID ' Du kan legge til flere filendelser på samme måte For å fjerne en filendelse, markerer du den med FileExtension, hvorpå den kan slettes med RemoveExtension: ' Alloker klassemodul Dim FileExt As New clsFileExtension ' Marker filendelse FileExt.FileExtension = ".ext" ' Slett denne filendelsen FileExt.RemoveExtension Eksempelkoden ovenfor refererer filtypen til Notepad slik at dette programmet åpnes. For å referere til ditt program, må du endre Programs.Action.Add til følgende: Programs.Actions.Add "open", App.Path & "\" & App.EXEName & " %1" FileTypes.zip Endret 18. juni 2005 av aadnk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå